کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی تمام ظرفیت های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشیکلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه تقویت کرد، گفت: این نشان می دهد که جمهوری ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید هادی سید افقهی ظهر امروز در نشست سیاسی بصیرتی با بسیجیان و پاسداران سپاه ناحیه مرکزی رشت در سالن جوانان بسیج با بیان اینکه شهید سلیمانی نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشت، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در طول عمر با سعادت خود فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد که نقش بسیار مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت داشته است.

وی با اشاره به سلطه طلبی آمریکا در منطقه بعد از فروپاشی شوروی سابق گفت: بعد از فروپاشی شوروی جهان از دو قطبی خارج و به قدرت تک قطبی رسید و آن قدرت آمریکا بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) با این امر مقابله و جهان را از تک قطبی خارج کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل حمله روسیه به اوکراین خاطرنشان کرد: اقدام روسیه در اوکراین هوشمندانه بود زیرا اگر این اقدام نمی شد جنگ جهانی سوم رخ می داد زیرا در اوکراین عملیات گسترده ناتو علیه روسیه در حال انجام بود.

افقهی با تأکید بر لزوم توجه به شکل گیری قدرت و هندسه جدید جهانی در منطقه افزود: تحولات بین روسیه، اوکراین و ناتو نشان می دهد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است.

وی حضور جمهوری اسلامی و نیروی قدس در سوریه و عراق را مستشاری دانست و بیان کرد: کشور روسیه و عراق برای مقابله با داعش از جمهوری اسلامی ایران دعوت کردند ولی حضور کشورهایی مثل آمریکا به معنی دخالت و تجاوز در امور دیگر کشورها است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری هندسه جدید جهانی را متوجه شد و ادبیات انقلاب را در جامعه و منطقه رواج داد، تصریح کرد: پیروزی جمهوری اسلامی به گواه دشمنان ایران یک زلزله عظیم بود که پس لرزه های آن رژیم صیهونیستی را نابود خواهد کرد ولی آمریکا همواره به دنبال این بود تا به کشور نفوذ کند و به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را گرفتند.

افقهی با اشاره به دشمنی ایدئولوژی برخی از کشورهای عربی منطقه با جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا، رژیم صیهونیستی و برخی از کشورهای عرب که خصومت ایدئولوژی با جمهوری اسلامی دارند و با دشمنان قسم خورده ایران متحد شدند و روابط خود را عادی سازی کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند، سردار سلیمانی چندین سال گذشته این امر را پیش بینی کرده بود.

وی نقش سردار شهید سلیمانی در شکل گیری هسته بین الملل بسیج را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی تمام ظرفیت های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشیکلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه  تقویت کرد که این نشان می دهد که جمهوری اسلامی برای ایجاد یک معادله جدید جهانی گام مهمی برداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقشه شوم استکبار برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه تصریح کرد: آمریکا و رژیم صیهونیستی در سال ۲۰۰۶ سعی داشتند تا خاورمیانه بزرگ را تجزیه و به خاورمیانه کوچک مبدل کنند ولی جمهوری اسلامی و شهید سلیمانی اجازه این کار را نداد و تمام برنامه های آمریکا را خنثی کرد.

افقهی با بیان اینکه اگر خاورمیانه جدید تشکیل می شد مقاومت کشورهای اسلامی به خطر می افتاد و دیگر ایران به عنوان یک کشور قوی و تأثیرگذار در منطقه و جهان محسوب نمی شد، افزود: این جمهوری اسلامی بود که با جهادگری های جوانان خود بالأخص شهید سردار قاسم سلیمانی نقشه های آنان را باطل و خنثی ساخت.
 
پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان