رشت - استاندار گیلان با اشاره به گذشت پنج دهه از احیای تالاب انزلی و بی نتیجه بودن اجرای این طرح گفت: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب های گیلان پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت تالاب ها در کیلان، اظهار کرد: احیای تالاب ها از اولویت مهم دولت سیزدهم در گیلان است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم تالاب ها، افزود: برای حفظ اکوسیستم و موجودات زنده تالاب باید برنامه محور عمل کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت لایروبی در تالاب و بندر جهت تسهیل بخشی امورات کشتی رانی، اضافه کرد: لایروبی در تالاب باید به گونه ای صورت گیرد که شرایط پهنه گیری کشتی فراهم شود.

عباسی با تاکید اینکه آب راه های قدیمی منتهی به تالاب احیا و حفظ شود، گفت: آب راه های قدیمی شریان های اصلی حفظ تالاب هستند و باید از آنها مراقبت کرد.

وی از منابع طبیعی گیلان خواست تا نسبت عملکردش در خصوص احیای تالاب ها و رسوب برداری از تالاب و بندر گزارش ارائه کند، افزود: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب های گیلان پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه از سمن ها و نهادهای مردمی در امر تالاب به خوبی استفاده نشده، گفت: سمن ها و مؤسسات مردمی و زیست محیطی را در حفظ و احیای تالاب مشارکت دهید.

عباسی با بیان اینکه ۵ دهه از احیای تالاب انزلی می گذرد، اضافه کرد: از دهه چهل عملیات احیای تالاب انزلی آغاز شده و تاکنون اثر وضعی مناسبی نداشته و به نتیجه ختم نشده است.

وی، انسجام و وحدت رویه در کار را موفقیت آمیز خواند و افزود: هیچ اقدامی بدون نظارت و دستور کارگروه احیای تالاب انجام نشود.

استاندار گیلان با تاکید از حفظ پرندگان مهاجر و گونه های مهمان در تالاب انزلی، تصریح کرد: تعلل در حفظ و مراقبت از پرندگان و گونه های مهاجر در تالاب انزلی پذیرفتی نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان