رشت- مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب پشت سد سفیدرود، گفت: رعایت تقویم زراعی و توجه به توصیه ها توسط کشاورزان به پیشبرد کار کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خرمی شامگاه یکشنبه در گفت وگوی ویژه خبری با شبکه استانی باران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۹ میلیون متر مکعب در پشت سد سفیدرود آب ذخیره شده است که در مقایسه با سال گذشته تقریباً نصف است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب پشت سد سفیدرود، افزود: با ادامه روند کاهش بارش ها قطعاً در آبخور سد برای سال زراعی جدید با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب در سال گذشته، بیان کرد: تجربه سال گذشته در حوزه مدیریت آب کشاورزی بسیار ارزشمند است و این تجربه می تواند چراغ راه ما باشد.

خرمی با بیان اینکه لایروبی انهار اوایل اسفندماه آغاز می شود، گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب، نوبت بندی توزیع آب در سال زراعی پیش رو بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان، افزود: رعایت تقویم زراعی و توجه به توصیه های جهاد کشاورزی از سوی کشاورزان به پیشبرد کار کمک می کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان