آستارا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان بر لزوم استقرار سیستم هوشمند در گمرک آستارا تأکید کرد و گفت: فعالیت این سیستم هوشمند باید در همه مراحل گمرکی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اسحاقی عصر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالین حوزه صادرات شهرستان آستارا اظهار داشت: این شهرستان دروازه ایران و آذربایجان و روسیه است لذا زیرساخت ها باید به هر نحو ممکن از دستگاه های ملی مطالبه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه اگر دیپلماسی اقتصادی ما به درستی شکل نگیرد، زیان ده خواهیم بود بر تسریع در تجهیز کارگاه عمرانی برای پل مرزی تاکید کرد.

وی گفت: این پروژه باید در اولویت قرار بگیرد چرا که ما مسیری جز این مسیر نداریم و باید مطالبات مرتبط با طرف آذربایجانی نیز توسط دستگاه دیپلماسی انجام شود.

تجهیزات مورد نیاز گمرک تا پایان سال باید تأمین شود

اسحاقی با تاکید بر استقرار سیستم هوشمند در گمرک آستارا گفت: هوشمندسازی سیستم باید در همه مراحل از نوبت دهی تا شماره خوانی انجام شود و همه دستگاه ها باید فعالیت خود را سامانه ای و قابل رصد کنند و با محوریت راهداری و حمل و نقل جاده ای تلاش کنند تا نوبت دهی به کامیون ها دیجیتالی شود.

وی با تاکید بر فعالیت شبانه روزی گمرک آستارا افزود: شبانه روزی شدن فعالیت گمرک به صحبت نیست و همه دستگاه ها بر اساس مصوبه جلسه امروز باید شبانه روزی آنجا باشند و هر دستگاهی کوتاهی کرد باید با آن برخورد شود.

اسحاقی ادامه داد: سلسله مرتبط با بحث صادرات و ترانزیت نیز باید کنار هم قرار بگیرد و نظارت عالیه به صورت مشهود و نامشهود با کمک دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی با فرماندار است و اگر کسی یا دستگاهی به وظیفه خود عمل نکرد، مجدانه و سرسختانه برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان همچنین از مکاتبه با بیمه ها و سندیکای بیمه خبر داد و گفت: نتیجه مکاتبات به افراد ذیربط منعکس می شود و اگر باز مواردی مرتبط با بیمه نیازمند رایزنی و مکاتبه بود حتماً با محوریت فرمانداری پرسش و پاسخ لازم انجام می شود.

وی ادامه داد: تجار و رانندگان و دستگاه های ذیربط نیز از دیدگاه خود آسیب های شهرستان آستارا و پیشنهادهایشان را به صورت مکتوب تا یک هفته به استانداری گیلان منعکس کنند.

اسحاقی بر برگزاری ماهانه جلسات کمیته ویژه با حضور دستگاه های اجرایی متولی تاکید کرد و گفت: مصوبات جلسات پیشین نیز باید در جلسات پیگیری و بررسی شود.

انتقاد از طولانی شدن راه انداز تیرپارک در آستارا

وی همچنین از شورای ترافیک شهرستان خواست تا نیازهای نیروی انتظامی از جمله در زمینه افزایش نیرو را به تصویب برساند و شورای تأمین شهرستان آستارا با توجه به شرایط کنونی مسائل را مطرح، بررسی و تصمیم گیری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با انتقاد از طولانی شدن راه انداز تیر پارک در آستارا گفت: بحث مجوز تیرپارک توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای تسریع شود و با توجه به شرایط کنونی و ضرورت موضوع، به صورت دستی از سوی مسئولان ذیربط امور مربوط به آن انجام شود.

وی افزود: در جریان سفر اخیر استاندار گیلان به آستارا حدود ۲ هکتار زمین در اختیار راهداری قرار داده شد که زمین مورد نظر به صورت قانونی تحویل راهداری می شود تا کامیون های سطح شهر به آنجا منتقل شوند و اگر فضاهایی در اختیار بخش خصوصی نیز وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد که تا زمان تکمیل تیرپارک نیروی انتظامی از ان فضاها برای پارک کامیون ها بهره برداری کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان