رشت - استاندار گیلان از آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران در استان خبر داد و گفت: مدیریت مصرف انرژی در شرایط بحرانی باید در اولویت اصلی مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان، اظهار کرد: بارش های زمستانه نعمت است که باید از آن بهترین بهره را گرفت.

وی با اشاره به تنش های آبی در استان و کشور، افزود: بارش های برف و باران در ارتفاعات موجب تقویت سفره های زیرزمینی می شود.

همه دستگاه ها در مدیریت بحران برف پای کار باشند

استاندار گیلان از آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران در استان خبر داد و اضافه کرد: همه دستگاه ها در مدیریت بحران برف اخیر باید پای کار باشند.

عباسی با بیان اینکه مسئولیت در مقابله با بحران انسجام و وحدت در حرکت داشته باشند، گفت: اختیار داشتن امکانات و تجهیزات همراه با انسجام و همراهی دستگاه ها در مقابله با بحران نتیجه می دهد.

وی با تاکید بر هوشیاری و پای کار بودن دستگاه های خدمات رسان، افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی در شرایط بحرانی ارزیابی می شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت صرفه جویی انرژی در استان از سوی مردم، اضافه کرد: مدیریت مصرف انرژی در شرایط بحرانی باید در اولویت های اصلی مردم قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه مردم توصیه های مدیریت مصرف انرژی را جدی بگیرند، گفت: در حال حاضر که برودت هوا شکل جدی به خود نگرفته، مصرف گاز در استان به صورت غیرمعقول بالا رفته است که این موضوع باید کنترل و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه استفاده از بولدوزر برای برف روبی باید در اولویت نهایی باشد، افزود: استفاده نامناسب از تجهیزات و امکانات در برف روبی، سبب تخریب زیرساخت های راه و آسفالت می شود.

لغو مرخصی مدیران استان تا اطلاع ثانوی

استاندار گیلان از لغو مرخصی ها و مأموریت های خارج استانی ادارات و دستگاه های اجرایی استان خبر داد و بیان کرد: تمام مرخصی های مدیران دستگاه های اجرایی تا عادی شدن شرایط بحران در گیلان لغو شود.

عباسی با تاکید بر پرهیز از تردد غیرضرور از سوی مردم، اضافه کرد: شهرداری ها و دهیاری ها در مناطق روستایی و شهری امکانات لجستیکی شأن را مستقر کنند.

وی از تأمین سوخت مورد نیاز نانوایی ها، افزود: بسترهای لازم برای تأمین نان مورد نیاز مردم فراهم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسافران تا اطلاع ثانوی به این استان سفر نکنند، گفت: تا زمان عادی شدن شرایط جوی و رفع بحران، از سفرهای غیرضرور به گیلان پرهیز شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان