در اثر بارش برف و باران در گیلان، دمای هوا بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش یافته و در حالیکه اغلب مناطق استان با بارش شدید باران مواجه هستند، ارتفاعات استان برفی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: به سبب شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان، شاهد بارش نزولات جوی در سراسر استان هستیم. اغلب نقاط استان گیلان امروز یا شاهد باران شدید و یا مردم در ارتفاعات برف زمستان را تجربه می کنند. 

هواشناسی گیلان روز گذشته با ارسال اطلاعیه هشداری سطح نارنجی از نفوذ و تقویت سامانه سرد و بارشی، وزش باد و بارش باران و برف خبر داده بود. 

هم اکنون در مناطقی از جمله دیلمان در شهرستان سیاهکل، جیرنده در شهرستان رودبار، حیران در آستارا، پونل در رضوانشهر و اسالم در شهرستان تالش بارش برف سطح زمین را سفیدپوش کرده است. 

بارش برف چندین محور مواصلاتی در شرق، غرب و جنوب غرب استان را تخت تاثیر قرار داد. محور پونل به خلخال بنابر گفته راهداری گیلان به سبب کولاک و احتمال بهمن، فعلا مسدود شد. 

دمای هوای استان در پی بارش نزولات آسمانی به شدت کاهش یافته است. هم اکنون گیلانیان با کاهش دمایی بین ۶ تا ۱۲ درجه مواجه هستند. 

هواشناسی گفته است که بارش ها در مناطقی از استان طی امروز بسیار شدید خواهند بود؛ ارتفاعات استان با بارش برف و کولاک مواجه هست و علاوه بر آن ها برای روز دوشنبه فردا نیز در مناطق مستعد جلگه ای، بارش مخلوطی از برف و باران مورد انتظار است. 

آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها، لغزش و رانش، احتمال تخریب پل ها و آسیب به سازه ها، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال برخورد صاعقه، شکستن درختان، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در جاده های کوهستانی از جمله اثرات مخاطراتی است که هواشناسی نسبت به آن هشدار داده است. 

طی روزهای پایانی هفته، ضمن تضعیف ناپایداری ها، بارندگی ها به صورت پراکنده و در ارتفاعات بارش پراکنده برف از سوی هواشناسی گیلان پیش بینی شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان