تداوم سامانه سرد و بارشی در گیلان که تا فردا نیز ادامه دارد موجب بارش بیش از یک متری برف در مناطق مرتفع استان از جمله شهرستان تالش شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی ورود و فعالیت سامانه سرد و بارشی به گیلان، آسمان استان شاهد نزولات جوی باران و برف است. 

در اغلب ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، مردم با بارش برف روبرو هستند. هم اکنون در ارتفاعات و مناطق مرتفع شهرستان تالش از جمله اسالم بارش برف به بیش از یک متر و در مناطق مرتفع شهرستان رضوانشهر از جمله پونل ارتفاع بارش برف به حدود یک متر رسید. 

اغلب محورهای مواصلاتی گیلان از جمله اسالم-خلخال، پونل-خلخال، ماسال-گیلوان، بهارستان-آقچای، سیاهکل-دیلمان، فومن-ماسوله و رودسر-لات محله با بارش برفی بین پنج تا ۹۰ سانتی متری روبرو هستند. 

راه های مواصلاتی استان گیلان به جز محور پونل به خلخال که به سبب احتمال وقوع بهمن، مسدود شده، باز هستند و تردد در آن ها جریان دارد. 

اما بارش های برف و باران در استان گیلان به شدن موجب افت دمای هوای در تمامی نقاط استان شده است. 

به گفته محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان، دمای هوا در منطقه اسب وونی شهرستان تالش به منفی ۶ درجه رسید و بعد از آن دیلمان در سیاهکل، جیرنده در رودبار، ماسوله در فومن و امامزاده اسحاق در شفت سردترین مناطق استان تا صبح امروز بودند. 

مقادیر بارش های باران در استان گیلان نیز طی روزهای اخیر مورد توجه بوده است؛ بنابر گزارش هواشناسی استان، در آستارا حدود ۵۰ میلی متر، رضوانشهر حدود ۴۰ میلی متر و انزلی حدودا ۳۵ میلی متر تا شب گذشته باران باریده است. 

هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی و سرد فعلی، چند روز پیش هشدار سطح نارنجی صادر و بر ضرورت افزایش آمادگی های جهت کاهش خسارت و بروز انواع بحران ها تاکید کرده بود. 

فعالیت سامانه سرد و بارشی تا فردا سه شنبه در استان گیلان ادامه دارد و با بارش های باران و برف، وزش باد، کاهش دما و مه آلودگی همراه خواهد بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان