رشت- مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان بر لزوم بهره گیری از خلاقیت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین نشست هم اندیشی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ داشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بهره گیری از ابزار هنر در بازنمایی دست آوردهای این نظام مردمی برای نسل کودک و نوجوان، نقشی اساسی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان با اشاره به دسترسی آسان به داده ها و رسانه ها اظهار کرد: بایدهای جهاد تبیین روشن است و آن چه تدبیر بیش تری طلب می کند، چگونگی ارائه آموزه هاست.

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر گیلان در ادامه به اهمیت فرهنگ سازی، به ویژه در حوزه کودک و نوجوان پرداخت و افزود: فرداهای ایران اسلامی بر بنیان های فکری و با تکیه بر توان مندی های آنان شکل می گیرد.

وی به جنگ ترکیبی اخیر دشمن و شیوه های نوین کینه ورزی و ورود دشمنان به عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: لازم است با پرهیز از حرکت های کلیشه ای و در سایه خلاقیت ورزی به تبیین دست آوردهای انقلاب و تشریح روند دشمنی معاندان با نظام بپردازیم.

میر عظیمی بر همین اساس نیز دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی مناسب برای برنامه ریزی و بصیرت افزایی دانست و با ضروری قلمداد کردن هم گرایی و هم افزایی دستگاه ها و گروه های مردم نهاد فعال در عرصه فرهنگ افزود: کانون به عنوان مجموعه فعال در عرصه کودک و نوجوان برای نیل به اهداف، گام های مؤثری برداشته است.

وی در ادامه این نشست به مهم ترین فعالیت های کانون پرورش فکری در ایام الله دهه فجر پرداخت و تصریح کرد: برای اجرای برنامه های مشترک و ارائه فعالیت به کودکان و نوجوانان دستگاه های اجرایی آمادگی داریم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان