آستارا- شهردار آستارا از آمادگی ۱۰۰ نفر از نیروها و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث احتمالی بارش برف خبر داد.

میثم الوان پور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف در شهرستان آستارا حدود ۱۰۰ نیرو و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری بندر آستارا برای مقابله با حوادث بارش برف در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری دارای دو دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بابکت، دو دستگاه کمپرسی و دو دستگاه ماشین آتش نشانی بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمامی ماشین آلات انجام شده و مشغول فعالیت در شهر می باشند.

شهردار آستارا با بیان اینکه با صاحبان شرکت های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند، افزود: با هشدار قرمز هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا تشکیل و نیروها چارت بندی و شیفت بندی می شود و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

الوان پور با اشاره به اتخاذ تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان های اصلی افزود: مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز در زمان بارش برف پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری درختان پرخطر فضای سبز شهری را هرس کرده است، افزود: نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن ها جلوگیری خواهند کرد.

شهردار آستارا با اشاره به آماده باش پرسنل شهرداری گفت: نیروهای فنی و اداری به تعداد ۱۵ نفر و نیروهای کارگری و خدماتی به تعداد ۱۱۰ نفر از صبح امروز به صورت فعال در سطح شهر مشغول نمک پاشی، برف روبی، تکاندن درختان و پاکسازی و بازگشایی مسیرهای دسترسی مدارس و ادارات می باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان