به گفته رئیس ستاد مدیریت بحران گیلان، مسیر پونل به خلخال به دلیل بارش شدید برف و احتمال سقوط بهمن مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق کوهستانی رضوانشهر و تالش و در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش شدید دما در استان گیلان اظهار کرد: در ساعات پیش رو بارش برف ادامه دارد و تلاش برآن است مردم از این نعمت خدادادی کمترین آسیب را دیده و زندگی روال طبیعی خود را طی کند. 

وی با اشاره به تسریع روند بازگشایی راه های روستایی مناطق کوهستانی گفت: فقط محور پونل – خلخال به دلیل حادثه خیز بودن و احتمال سقوط بهمن درحال حاضر مسدود است اما راه های اصلی روستاهای ییلاقی که مردم ساکن هستند، باز است و رفت وآمد جریان دارد. 

استاندار گیلان با تاکید بر ادامه دار بودن برف روبی در محورهای فرعی و اصلی استان گیلان بیان کرد: در راه های فرعی، برف روبی ادامه دارد اما ماشین آلات کافی نیست و مقرر شد فورا ماشین آلات بیشتری برای کمک به منطقه اعزام شوند تا راه ها باز شده و رفت وآمد به سهولت انجام گیرد. 

عباسی هدف از این بازدید را سرکشی و بازدید از نحوه عملکرد دستگاه های خدمات رسان در سطح استان بویژه مناطق روستایی دانست و تصریح کرد: اگر خدمات رسانی در حوزه های برق، راه و توزیع آرد و نان و سوخت در مناطق روستایی و صعب العبور به موقع صورت نمی گرفت در شرایط بارش برف و مسدود شدن مسیرها در این مناطق با بحران مواجه می شویم. 

وی با بیان اینکه آرد نانوایی ها در مناطق کوهستانی استان گیلان با سرعت توزیع شده است، گفت: درحال حاضر نانوایی ها مشکلی ندارند و برای تامین آرد روستاهایی که آرد خانه پز دریافت می کنند دستورات لازم داده شده و به میزان کافی در اختیار روستائیان قرار می گیرد تا نگرانی در این بخش وجود نداشته باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان