معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی سرمایه گذاران به منظور ساخت کارخانه کشتی سازی در بندر انزلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی فتحی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان در حوزه دریا و صنایع کشتی سازی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: گیلان به دلیل وجود دریای خزر از دیرباز محل لنگرگیری لنج ها و کشتی های صیادی و تجاری بسیار زیادی بوده که این امر نشان دهنده ظرفیت گیلان در این حوزه است. 

وی با اشاره به فراهم سازی زیرساخت های لازم برای ساخت و تعمیرات کشتی در مجتمع بندری انزلی گفت: با توجه به وجود بستر مناسب، چند سرمایه گذار از آمادگی خود برای ورود به این حوزه خبر دادند. 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر تأثیرات ساخت کارخانه کشتی سازی بر منطقه و بنادر شمالی کشور بیان کرد: در بخش حمل ونقل دریایی سهم کمی را نسبت به دیگر بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر دارا هستیم و باید این سهم را ارتقاء دهیم لذا ساخت کارخانه کشتی سازی در بندرانزلی تاثیرات مثبت و بسزایی در افزایش مبادلات تجاری ایران در شمال کشور خواهد داشت. 

فتحی با بیان اینکه با ایجاد کارخانه کشتی سازی امکان ساخت انواع کشتی تانکر نفتی، جنرال کارگو، شناورهای کروز مسافری و خدماتی نظیر یدک کش در دریای خزر برای کشورمان در بندرانزلی فراهم خواهد شد، افزود: نوسازی ناوگان کشتی های باری کشور نیز از دیگر اهداف این طرح است. 

وی با اشاره به حمایت های لازم از سرمایه گذاران مجموعه کارخانه کشتی سازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، آمادگی اعطای تسهیلات از محل کمیته وجوه اداره شده در جهت افزایش مبلغ سرمایه گذاری و ترویج و توسعه فرهنگ دریایی را دارد. 

به گفته معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، ساخت مجموعه کارخانه کشتی سازی با میزان سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر غیرمستقیم همراه خواهد بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان