پله گرد سنگی

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۲۳:۱۲ چاپ کد خبر: 180575

شیوه ساخت پله گرد سنگی چندین مدل مختلف دارد و این تنوع در ساخت مربوط به نحوه اجرای هر سازنده می باشد که مقدار هزینه کرد هر یک با دیگری کاملا تفاوت خواهد داشت در مدل اول ابتدا شاسی اصلی از تیرآهن های نورد شده و متصل کردن این دو زاویه متفاوت با یکدیگر که یکی شعاع بزرگتر دایره را تشکیل می دهد و دومی شعاع کوچکتر بعد از ساخت و نصب شاسی تیرآهنی نوبت به زاویه کشی در سرتاسر طول راه پله می رسد. و بعد به وسیله بتن و آجر ابعاد هر کف پله مطابق با زاویه معین شده ساخته خواهد شد و در مرحله آخر کاور کردن توسط سنگ صورت خواهد گرفت. ولی در نوع بعدی دیگر خبری از تیرآهن نیست بلکه با فرم دادن به میل گرد های آهنی و غالب بندی های چوبی هر کف پله کاملا توسط بتن ساخته خواهد شد. که در آخر هم همانند مدل قبلی سنگ جلوه سطحی هر کف پله را توسط زیبایی خود جلا خواهد داد.

راه پله گرد بیرون ساختمان:

عمدتا از سنگ برای پله دوبلکس های بیرون ساختمان از جمله حیاط به بالکن و یا پشت بام به خر پشته و یا بالکن به طبقه اول استفاده می شود.و دلیل استفاده از سنگ در محیط های بیرونی متفاوت و استحکام بالای آن در برابر عوامل طبیعی می باشد. ولی توصیه پله گرد نوربخش در محیط های داخلی ویلای دوبلکس هم سنگ می باشد.

به این دلیل که تا حدالامکان هزینه نگهداری از پله گرد سنگی بسیار پایین تر از مدل های چوبی می باشد چون متریال چوب امکان پوسیدگی و باد کردن سطح چوب و از بین رفتن و ترک برداشتن آن بسیار بالا است. ولی متریال سنگ مگر اینکه بر اثر ضربه های سنگین بشکند. که کارفرما مجبور به هزینه کردن و تعویض آن شود در غیر این صورت احتیاج به تعویض نخواهد داشت.

هزینه کاور کردن هر کف پله توسط سنگ چقدر می باشد؟

همه چیز ابتدا بستگی به نوع و جنس سنگ دارد و مقدار در دسترس بودن آن چون هر محصولی که به وفور در دسترس می باشد پس طبیعتا هم ارزان تر از مدل های دیگر خواهد بود. که در قیمت پله پیچ در سال 1401 به آن اشاره کرده ایم حال بعد از این موضوع اجرت سازنده و کیفیت نصب هم دخیل می باشد به این معنی که هر چقدر سازنده در کارش مهارت کافی داشته باشد پس به مراتب ظرافت در کارش آشکار می باشد و هزینه اجرایی کردن کار توسط او بالاتر از سایر رقبا خواهد بود.

آیا پله گرد تمام فلز را هم می توان سنگ کرد؟

بله به دو روش کاملا متفاوت از هم می توان این کار را انجام داد. که پله گرد نوربخش روش اول را می پذیرد و آن هم چسباندن سنگ به پروفیل های کف پله توسط چسب های مخصوص این روش دردسر کمتریب دارد. و هم سرعت عمل و هزینه اجرایی در ساخت پله معلق را پایین خواهد آورد. و شیوه بعدی استفاده از بتن در داخل هر کف پله و متصل کردن سنگ به واسطه بتن به سطح آهنی هر کف پله پس نتیجه می گیریم که بهتر است برای انجام هر کاری از قبل از چند متخصص در آن زمینه مشورت های لازم را بگیریم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان