مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش مصرف گاز در استان در پی کاهش محسوس دما خبر داد و گفت: اگر مشترکین تنها ۲ درجه کمتر مصرف کنند، توزیع گاز در استان پایدار خواهد بود.

عیسی جمال نیکویی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از افزایش مصرف گاز در استان خبر داد و اظهار کرد: مصرف بخش خانگی گاز در گیلان نسبت به میانگین دی ماه ۱۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه روزانه در اوج مصرف بیش از ۲۴ میلیون مترمکعب گاز در گیلان مصرفی می شود، افزود: بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب گاز مصرفی در گیلان در بخش خانگی است. 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به افزایش مصرف سه میلیون متر مکعبی گاز در استان در مقایسه با روز گذشته، گفت: این افزایش مصرف با توجه به کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما در استان طبیعی است. 

به گفته جمال نیکویی، گیلان با کسری و افت فشار گاز مواجه نیست اما لازم است مصرف کنندگان در بخش خانگی، صنایع، آموزش و ادارات در مصرف گاز صرفه جویی کنند. 

وی با بیان اینکه اگر مصرف کنندگان تنها یک درجه دمای سامانه های گرمایشی را کاهش دهند، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود، گفت: اگر کل مشترکان استان تنها ۲ درجه دمای سامانه های گرمایشی را کاهش دهند و به دمای آسایش ۲۵ درجه ای هم راضی باشند، کلا مشکلی در تامین گاز نخواهیم داشت. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان