معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم توجه تشکیل قرارگاه رسانه ای در بین جریان انقلاب گفت: باید یک قرارگاه رسانه ای در راستای مرجعیت رسانه ای ایجاد شود، زیرا دشمن مرجعیت رسانه در ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار حسین معروفی پیش ازظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه جهانیان هر قوم، ملت و امت انسان را با عقبه او می شناسد، اظهار کرد: عقبه استان گیلان با وجود هشت هزار شهید عقبه مقاومت و شهادت یعنی ایثار و فداکاری است که جای بسیار تامل دارد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در جهان کنونی گفت: اهمیت رسانه در شرایط فعلی بر کسی پوشیده نیست لذا باید تمامی جریان های انقلاب به این مسئله توجه کنند زیرا جنگ امروز جنگ ترکیبی و شناختی است و خط مقدم این جنگ رسانه ها هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم توجه تشکیل قرارگاه رسانه ای در بین جریان انقلاب افزود: باید یک قرارگاه رسانه ای در کشور در راستای مرجعیت رسانه ای ایجاد شود زیرا دشمن مرجعیت رسانه در جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.

معروفی یکی از وظایف اصحاب رسانه در کشور را جهت دهی در راستای امید آفرینی دانست و بیان کرد: یکی از وظایف اصحاب رسانه در کشور جهت دهی است زیرا رسانه می تواند با قدرت اقناع کنندگی خود جامعه را جهت دهی کند.

وی با بیان اینکه استکبار از طریق جنگ رسانه ای و ترکیبی سعی در تزریق نا امیدی در جامعه دارد، تصریح کرد: امیدآفرینی یکی از موضوعات جدی برای رسانه ها به ویژه رسانه های انقلابی است زیرا در صورت تزریق امید به جامعه می توان با قدرت به مسیر خود ادامه دهیم زیرا اگر امروز دشمن جنگ ترکیبی، رسانه ای و نرم را علیه جمهوری اسلامی آغاز می کند به نوعی جنگ با مردم را آغاز کرده است. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تأثیرپذیری رسانه ها در بین مسؤولان برای حل مشکلات مردم گفت: شناسایی و حل مشکلات و همچنین انتقال نظرات مردم به رسانه ها از جمله مهمترین ویژگی رسانه در عصر جدید است.

معروفی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف رسانه مطالبه گری بر مبنای منافع ملی، اعتقادات نظام است، افزود: اگر رسانه ای بر اساس منافع ملی و اعتقادات اسلامی و نظام مطالبه کند هیچ مسؤولی حق ندارد از آن رسانه ناراحت شود اما اصحاب رسانه باید بدانند که بین تخریب و مطالبه تفاوت بسیار است.

وی با گله مندی از حزبی عمل کردن برخی از رسانه ها در جمهوری اسلامی به ویژه در یکصد روز گذشته بیان کرد: امروز جنگ دشمن با جمهوری اسلامی جنگ جبهه ای و قرارگاهی است به این منظور برای آفند در مقابل دشمن باید قرارگاهی عمل کنیم نه حزبی.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن شناسی یک اصل مهم در عملیات روانی در عرصه رسانه است، اظهار کرد: فرد رسانه ای و فعال در عرصه فضای مجازی اگر دشمن شناسی و عملیات روانی را نداند نباید در فضای مجازی اظهار نظری کند.

معروفی جنگ امروز را جنگ شناختی و تصرف ذهن ها دانست و گفت: استکبار به دلیل قدرت نظامی جمهوری اسلامی، بصیرت و مقاومت ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی را ندارد لذا با بیش از دو هزار و ۵۰۰ رسانه قصد دارد ذهن ملت ما را تصرف کند چون آمریکا با همین جنگ رسانه ای و روانی عراق را فتح کرد.

وی با اشاره به ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: خداشناسی، دشمن شناسی، بصیرت، عاشق اهل بیت بودن و تابع ولی فقیه بودن مهم ترین ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که اگر اصحاب رسانه به آن توجه کنند می توانند به موفقیت های بسیاری دست یابند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی هیچ عقبه مالی در این دنیا نداشته است، گفت: گذشت از مال مهم ترین ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است زیرا این شهید گرانقدر هیچ عقبه مالی نداشته و طول ۲۱ سال فرماندهی محور مقاومت و نیروی قدس و سالها فرماندهی هیچ حق مأموریت نگرفت و حتی خانه اش را بیت الزهرا تبدیل کرد.

معروفی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یک نماد در جمهوری اسلامی دانست و افزود: گذشت از خانواده ویژگی دیگر شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است اما باید از خانواده شهید سلیمانی هم تقدیر کرد زیرا خانواده حاج قاسم ۲۱ سال با یک شهید زندگی کردند و ۲۱ سال خانواده با اضطراب و استرس گذراند و هر لحظه ممکن بود خبر شهادت پدر را بشنوند لذا پدر را سیر ندیدند.

وی با بیان اینکه آبرو گذاشتن برای مردم و تکیه گاه مردم شدن از ویژگی های بارز حاج قاسم سلیمانی بوده است، تصریح کرد: تمامی مسؤولان، ائمه جمعه و فرمانداران سپاه باید بدانند این پست و مسؤولیت را مدیون نظام عاشورایی و اهل بیتی (ع) هستند زیرا حاج قاسم سلیمانی آبرویش را که نظام و انقلاب و ولایت به او دادند را خرج دین خدا کرد.

به گفته معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با نظام و ولایت خط قرمز حاج قاسم بود در این خصوص با هیچ احدی تعارف نداشته است و فقط منتظر فرمان مقام معظم رهبری بوده است. 

معروفی با بیان اینگه پنجمین گذشت حاج قاسم، گذشت از جان بوده است، گفت: فرماندهان حشد الشعبی می گویند حاج قاسم نگاه ما را به معاد عوض کرد تا ما توانستیم غده سرطانی داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

وی وصیت نامه شهید حاج قاسم را ولایت نامه معرفی کرد و افزود: وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی هم ولایت نامه بوده و هم جمهوری اسلامی را حرم دانست و باور داشت اگر این حرم نماند دیگر حرم ها هم نخواهد ماند و ایران اسلامی را خیمه گاه حسینی دانست. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از افرادی که می گویند شهید حاج قاسم سلیمانی سیاسی نبوده است، گفت: شهید حاج قاسم صد درصد سیاسی بود اما اهل بازی های حزبی جناحی نبود و سیاست او سیاست نظام الهی و امامین انقلاب بود و بسترساز تمدن اسلامی شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان