گیلان هاب تجاری اوراسیا می شود

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۶:۱۰ چاپ کد خبر: 180615
رشت- معاون وزیر صمت با اشاره به مانع تراشی هادر بخش صنعت، تولید و اقتصاد در سنوات گذشته گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه ریلی و بندری گیلان می تواند به هاب تجاری اوراسیا تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شاه میرزایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش بنیان در گیلان، اظهار کرد: گیلان در حوزه خدمات کسب و کار دانش بنیان جایگاه نخست کشور را دارد.

وی با اشاره به گام مثبت استان گیلان در حوزه کشاورزی و کار دانش بنیان، افزود: حرکت گیلان سمت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان ستودنی است و با استمرار این روند آینده خوبی در این بخش می توان متصور شد.

معاون وزیر صمت از تعریف ۲۲ کسب و کار نو در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با ارائه مشاوره کارشناسی و اثربخش در گیلان شاهد ظهور کسب و کار نو با پسوند دانش بنیان هستیم.

شاه میرزایی با بیان اینکه تولید و صنعت گیلان در مسیر رشد، پویایی و شکوفایی است، گفت: غرفه های نمایشگاه کسب و کار با رویکرد دانش بنیان در گیلان با پویایی و سرزندگی خاصی همراه است.

رشد ۵ درصدی تشکیل سرمایه در بخش صنعت و تولید

وی با بیان اینکه دشمن فضای ناامیدی را در کشور ایجاد کرده است، افزود: نبرد حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته و امروز هم به خوبی این مهم نمایان شده است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برخی ضعف ها در ساختارها فرصت روایت سازی را به دشمن داده است، گفت: ضعف در برخی ساختارها سبب شده تا دشمن با فضاسازی رسانه ای علیه نظام اسلامی اقدام کند.

شاه میرزایی با اشاره به مانع تراشی در بخش صنعت، تولید و اقتصاد در سنوات گذشته، بیان کرد: خنثی سازی مین ها و پوشش نقاط ضعف تولید و اقتصاد زمان بر است و باید به دولت سیزدهم در این بخش فرصت داده شود.

وی با اشاره به رشد بیش از ۵ درصدی تشکیل سرمایه در بخش صنعت و تولید، افزود: با توجه به تورم نسبی و کاهش قدرت خرید، سرمایه گذاری در بخش تولید افزایش یافته است.

معاون وزیر صمت با اشاره به حضور میلیونی گردشگران به گیلان، بیان کرد: ظرفیت های گیلان در بخش صنعت، تولید و گردشگری مثال زدنی است.

شاه میرزایی از قرارگیری گیلان در هاب تجاری اوراسیا خبر داد و اضافه کرد: با تکمیل خطوط ریلی رشت - آستارا و تجهیز اسکله این بندر مرزی، راه گیلان به توسعه روابط با کشورهای همسایه باز می شود.

وی ادامه داد: کشورهای حاشیه دریای خزر منتظر روابط تجاری و اقتصادی با ایران از طریق شاهراه مرزی گیلان هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان