هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان به پایان رسید و خبرنگاران فارس گیلان موفق شدند، هفت رتبه را در این جشنواره کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان ظهر امروز با مسؤولان استانی و جمعی از اصحاب رسانه گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار و نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی شدند.

هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان در ۱۱ قالب در زمینه های خبر، گزارش، تیتر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک و عکس برگزار و مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز یکی از محور های مهم این جشنواره بود.

محور های هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب های اجتماعی، دستاورد های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط آفرین، خانواده جامعه فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است.

در بخش گزارش تحقیقی و تحلیلی، ساریه پورصالح از خبرگزاری فارس با عنوان «جادوی اشتغال بانوان گیلانی با آب، خاک و آتش» رتبه نخست را کسب کرد، سیدمرتضی رضویان از هفته نامه رخداد گیلان با عنوان «علم محرومیت زدایی از عمارلو بر دوش علمدار» نفر دوم و بهرام قربانپور از خبرگزاری مهر با عنوان «روایت ۳۲ سال فراق دردناک» رتبه سوم این بخش را کسب کردند، همچنین حسن غلامپور با عنوان «مدافعان حرم از محمد (ص) تا ظهور مهدی (عج)» از پایگاه خبری لنگرخبر و اعظم پرتوبین با عنوان «به شماره افتادن نفس های یاقوت سبز» از خبرگزاری برنا شایسته تقدیر شدند.

در بخش تیتر، ابراهیم افشاری با عنوان «مغز ها در اسارت هشتگ ها» از پایگاه خبری تپور نفر نخست، سید فهیمه هاشمی از صداوسیما نفر دوم برای تیتر «یادی از مرواریدهای اروند، شهدای غواص گیلان» و نفر سوم مائده فلاحتکار از خبرگزاری شبستان با تیتر «زباله گردی بر روی سیاه قفر» در این بخش شدند، همچنین سمیرا محمدی از پایگاه خبری گیلنا با عنوان «ماهی های نادر خزر آب می روند» شایسته تقدیر شدند.

در بخش گزارش خبری، هیئت داوران اثری را برای مقام نخست شایسته حائز رتبه برتر ندانست و سعید شفیعی ثابت از خبرگزاری فارس گیلان برای خبر «قهرمانی که خود را فدای سلامتی بیماران کرد» حائز رتبه دوم و مریم امدادی «از هجوم می همانان ناخوانده مراکشی به زمین های کشاورزی گیلان» از خبرگزاری صدا و سیما حائز رتبه سوم و مهدی حسین نژاد برای خبر مرزبانان وطن در مکتب حاج قاسم از خبرگزاری ایسنا گیلان شایسته تقدیر شد.

در بخش یادداشت و سرمقاله، حسن شکری برای یادداشت «خانواده سالم، اجتماع مستحکم» از روزنامه اعتبار کهن رتبه نخست، طاهره معمولی کارگر برای یادداشت «بیمه سلامت» رتبه دوم و معصومه پاداش ستوده از پایگاه خبری پویش گران گیل برای یادداشت «اکوبریک راهی آسان برای نجات سراوان» حائز رتبه سوم و امیر حسین ضیایی پور برای یادداشت «روز عاشورا روز خبرنگار، روز سواد رسانه» از پایگاه خبری دیار میرزا شایسته تقدیرشد.

در بخش مصاحبه، هئیت داوران آثاری را حائز رتبه نخست ندانست و بهرام قربانپور با عنوان «قطره ای از دریای معرفت و عشق» از خبرگزاری مهر رتبه دوم، سعید شفیعی ثابت با عنوان «جهادگران بی سنگر» رتبه سوم و سمیه بشارتی از خبرگزاری شبستان با عنوان «از زیارت تا شفاعت» شایسته تقدیر شدند.

در بخش اینفوگرافی، عزیز عاقبتی از خبرگزاری فارس رتبه نخست، محمد جمشیدی از خبرگزاری فارس رتبه دوم و مصطفی تاوانه از صدا و سیما رتبه سوم این بخش از نظر هیئت داوران کسب کرد.

در بخش عکس، عزیز عاقبتی از پایگاه خبری آژیم رتبه اول، رتبه دوم امید رجبی پور کشایه از خبرگزاری تسنیم و خاطره احمدی نژاد از خبرگزاری فارس رتبه سوم این بخش از نظر هیئت داوران را کسب کردند.

بخش موشن گرافی، ربه نخست و دوم نداشت، اما محمد جمشیدی از خبرگزاری فارس رتبه سوم در این بخش از نظر هیئت داروان را کسب کردند.

در بخش مستند، رتبه نخست، جواد غزل چهره از پایگاه خبری ۸ دی، رتبه دوم زهرا رستگار از خبرگزاری تسنیم شدند و در این بخش کسی حائز رتبه سوم نشد.

در بخش کلیپ، بهنام فیروزی از خبرگزاری فارس رتبه نخست، محمد حکایتی رتبه دوم و آرش جوهری از صداوسیما رتبه سوم کسب کرده و همچنین مهدی علی نیا از خبرگزاری دانشجو از نظر هیئت داوران شایسته تقدیر شدند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان