تکذیب توقف ۲۰ روزه کامیون در گمرک

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۱:۵۹ چاپ کد خبر: 180629
آستارا- مدیر پایانه مرزی آستارا توقف ۲۰ روزه کامیون در گمرک آستارا را تکذیب کرد و گفت: کامیون ها ظرف یک هفته تا ۱۰ روز از مرز خارج می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان دانش پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مصوبه فرمانداری آستارا نوبت دهی به کامیون های ترانزیتی در پایانه بار شهرستان انجام شده و کامیون ها با فراخوانی اداره کل گمرک پس از انجام فرآیندهای پذیرش از مرز عبور می کنند.

مدیر پایانه مرزی آستارا به آمار ماه گذشته این پایانه اشاره کرد و افزود: روزانه حدود ۲۵۰ کامیون از پایانه بار آستارا به سمت گمرک حرکت کرده و ترخیص می شوند.

دانش ادامه داد: مدت زمان در صف ماندن کامیون ها بستگی به روندهای پذیرش گمرکی دارد و عمدتاً کامیون های یخچال دار ویژه حمل تره بار حداکثر ۷ روز و کامیون های ترانزیتی چادری که از بنادر دیگر حمل کالا انجام می دهند کمی بیشتر از زمان فوق در صف تردد هستند.

وی اضافه کرد: پس از ورود کامیون های به داخل گمرک برای طی فرآیند پذیرش به طور متوسط کامیون های یخچال دار به مدت ۲۳ ساعت و کامیون های ترانزیت خروجی ۳۰ ساعت، کامیون های ورودی ۴۰ ساعت و کامیون های خالی نیز به مدت ۵ ساعت در محوطه گمرک توقف دارند.

دانش با اشاره به برخی مشکلات تأخیر روند پذیرش در گمرک اشاره کرد و گفت: دیروز از طرف آذری ها ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه و ۳ ساعت نیز در گمرک آستارا به دلیل وجود مشکلات اسنادی و قطعی سیستم و در مجموع ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه در مرز خروج منع تردد داشتیم که این زمان برابر است با خروج ۶۷ کامیون و این اتفاقات بخشی از دلایل تأخیر در ترخیص کامیون ها است و تلاش بر این است که با مدیریت، خروج را به حد ۳۰۰ کامیون در روز برسانیم.

وی توقف ۲۰ روزه کامیون ها در گمرک آستارا را تکذیب کرد و گفت: معمولاً کامیون ها ظرف یک هفته تا ۱۰ روز از مرز خارج می شوند اما برخی از تجار برای اینکه هزینه انبارداری کمتری پرداخت کنند کالاهای خود را زودتر از انبارها تخلیه کرده و بار کامیون های یخچال دار می کنند که خود دلیلی بر فاسد شدن مواد غذایی است.

مدیر پایانه مرزی آستارا با بیان اینکه فاسد شدن و دور ریخته شدن کالاها در گمرک آستارا صحت نداشته و هیچ گونه گزارشی مبنی بر فاسد شدن کالا به گمرک آستارا ارائه نشده است، افزود: همواره اولویت و حداکثر آمار ترخیص کامیون ها مربوط به کامیون های یخچال دار است که روزانه به صورت مستند در سیستم های گمرک ثبت می شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان