رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از جوجه ریزی بیش از ۹۱ میلیون قطعه ای در ۹ ماهه سال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۵ تن گوشت قرمز و ۱۱۴۸ تن مرغ منجمد به عنوان ذخیره موجود است.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وضعیت جوجه ریزی مرغ در گیلان مطلوب است، اظهار کرد: در بخش جوجه ریزی، پرورش و تولید مرغ در گیلان مشکلی وجود ندارد.

وی از جوجه ریزی بیش از ۹۱ میلیون قطعه در ۹ ماهه سال خبر داد و افزود: این آمار به نسبت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ظرفیت تولید و پرورش بیش از ۳۰ میلیون قطعه واحدهای مادر گوشتی در گیلان وجود دارد، گفت: تعداد جوجه های تولیدی از واحدهای مرغ مادر گوشتی در گیلان به بیش از ۱۷۶ میلیون قطعه می رسد که آمار قابل توجهی در این بخش می باشد.

محمدی از تولید روزانه ۴۹۳ تن لاشه مرغ در کشتارگاه های گیلان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۲۴۲ تن لاشه مرغ در گیلان توزیع شده و بیش از ۳۵۷ تن به سایر استان ها ارسال می شود.

وی از خروج بیش از ۷۶ هزار قطعه مرغ زنده از استان گیلان خبر داد و افزود: فقط در ماه آذر روزانه بیش از ۱۱ هزار قطعه مرغ زنده با مجوز از استان خارج شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۱۱ هزار تن نهاده های دامی به صورت اتوماتیک از طریق سامانه بازارگاه تأمین شده است، گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار و۶۱۰ تن ذرت، ۱۲۷۳ تن کنجاله سویا و ۵۸۹۴ تن جو موجودی ذخایر نهاده در شرکت پشتیبانی امور دام بوده و ۱۱۱ هزار و ۵۵۰ تن جو و ذرت ۳۰ هزار و ۵۵۱ تن ذرت مقدار نهاده موجود در بنادر توسط بخش خصوصی می باشد.

محمدی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین گوشت و مرغ در گیلان وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۹۵ تن گوشت قرمز و ۱۱۴۸ تن مرغ منجمد به عنوان ذخیره در شرکت پشتیبانی امور موجود است و هیچ مشکلی در تأمین آنها وجود ندارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان