افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز در گیلان

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۰۸:۰۶ چاپ کد خبر: 180641
رشت- مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز خبر داد و گفت: مردم با کاهش دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و مدیریت مصرف گاز به تداوم پایداری انرژی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی جمال نیکویی شامگاه پنج شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران، اظهار کرد: با شدت سرما و برودت هوا مصرف انرژی در گیلان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

وی از افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز در گیلان خبر داد و افزود: مصرف روزانه گاز در استان گیلان به ۲۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه گاز صنایع و نیروگاه های استان قطع شده است، گفت: برای تداوم پایداری انرژی در بخش خانگی گاز صنایع و نیروگاه های استان تا اطلاع ثانوی محدود شده و این واحدها از سوخت جایگزین استفاده می کنند.

جمال نیکویی با تاکید بر مدیریت مصرف از سوی مردم، اضافه کرد: مردم برای تداوم پایداری انرژی در بخش خانگی مدیریت مصرف گاز را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات و محدود شدن گاز در صنایع، افزود: با تعطیلی ادارات و سازمان ها و همچنین محدود کردن گاز صنایع و نیروگاه ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در مصرف انرژی صرفه جویی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با توصیه به مدیریت مصرف انرژی از مردم خواست؛ تا با اعتدال بخشی دمای محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه و مدیریت مصرف گاز، به تداوم پایداری انرژی کمک کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان