بازیکن گیلانی تیم ملی فوتبال کشورمان در اقدامی خیرخواهانه، ۲۰ زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید عزت اللهی بازیکن گیلانی  تیم ملی فوتبال کشورمان با استفاده از پاداش خود در جام جهانی، ۲۰ زندانی جرائم غیر عمد را در زادگاهش بندرانزلی آزاد کرد.

یکی از افتخارات جامعه ورزش همین رسم پهلوانی است و آنچه که جامعه ورزشی می توانند به آن افتخار کنند تنها کسب مدال نیست بلکه از آن بالاتر حل مشکلات و تواضع نسبت به مردم است.

ورزش فقط به مسابقات و برد و باخت خلاصه نمی شود، ورزش یعنی در خدمت تعالی انسان ها بودن و اینکه از این طریق به تعالی انسان ها کمک کنیم و منش پهلوانی از دل ورزش بیرون می آید.

خدمت به انسان ها و توجه به مسائل آنها بخشی از ورزش است و خوشبختانه جامعه ورزش ما همراه با افتخارآفرینی به مرام پهلوانی نیز توجه دارد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه جام جهانی قطر قرار گذاشته بودند که با نیمی از پاداش پیروزی مقابل ولز، زندانیان جرایم مالی را در زادگاه خود آزاد کنند.

در همین راستا سعید عزت اللهی عزیز، هافبک دفاعی تیم ملی، این موضوع را به یک خیریه در شمال کشور سپرد که حالا بر اساس گزارش این خیریه، نزدیک به ۲۰ زندانی با اقدام او آزاد شده اند.

«سعید عزت اللهی» متولد ۱۰ مهر ۱۳۷۵ در بندر انزلی است که در پست هافبک برای تیم ملی ایران بازی می کند.

این در حالی است که در تاریخ دوازدهم دی، روزبه چشمی، مهدی ترابی و علی قلی زاده سه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، در اقدامی نیکوکارانه ۲۰ نفر از زندانیانی را که به جرایم غیرعمد محکوم بودند، با پرداخت مبلغ ۳میلیارد ریال معادل ۳۰۰میلیون تومان آزاد کردند.

پیش از آن نیز وحید امیری و علیرضا بیرانوند تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمدی لرستان را آزاد کرده بودند. 

 

همواره در عرصه ورزش افرادی هستند که نامشان از یادها فراموش نمی شود و به نیکی از آنها یاد می شود ، مهم نیست در چه دایره ای از معروفیت و شهرت قرار دارند، مهم نیست در یک باشگاه کوچک تمرین میکنند یا در سطح مسابقات کشوری یا جهانی، شناخته شده هستند ! مهم این است که در این دایره که از افرادی که با آنها تمرین می کنند یا با آنها برخورد دارند قبل از اینکه از مهارت ورزشی  آگاه شوند با منش و رفتار و متانتشان آشنا شوند.

به قدری ملاک و معیارهای اخلاقی در ورزش محکم و با پشتوانه است که به قاطعیت می توان از آن به عنوان بهترین سرلوحه اخلاق در جامعه مطرح کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان