سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی استان گیلان از شناسایی ۳۰ محور و مسیر گردشگری در استان گیلان خبر داد که در این مسیرها رستوران ها، امکانات خدماتی رفاهی و اقامتی بصورت کامل مشخص می گردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا حسن پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری خوراک یا گردشگری غذایی را می توان به عنوان یک پدیده اجتماعی است، اظهار کرد: گردشگری خورانی به طور معمول با یک بازدید کلی از مراحل و نحوه تهیه غذا همراه است که با جذب گردشگر به استان گیلان کمک می کند.

وی با اشاره به جزئیات گردشگری غذایی در استان گیلان گفت: آشنایی با انواع خوراکی و نوشیدنی، بررسی میکروبیولوژی مواد خوراکی، بازدید از مزارع کاشت و پرورش مواد گیاهی و گوشتی و نحوه عرضه آن به بازار از جمله جزئیات گردشگری غذایی در گیلان است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی استان گیلان با بیان اینکه ایجاد ارتباط میان مسیرها، مکان سنتی و غذای سنتی همیشه با توجه و استقبال خوبی رو به رو می شود، تصریح کرد: امروزه در بسیاری از مناطق جغرافیایی تلاش می شود تا با حفظ آثار و بافت سنتی و مرتبط کردن آن با فرهنگ غذایی، به جذب گردشگران خوراک کمک شود.

حسن پور از شناسایی ۴۰۰ نوع تنوع خوراک در استان گیلان خبر داد و گفت: در استان گیلان با تنوع خوراک به حدود ۴۰۰ نوع شناسایی شده، اولین ثبت جهانی خلاق خوراک شهر رشت، ۳۰ غذا ثبت ملی شده، ۲۰ خوراک در مرحله ثبت استعداد بالایی در زمینه گردشگری خوراک دارد.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰ محور و مسیر گردشگری در استان گیلان بیان کرد: ۳۰ محور و مسیر گردشگری در گیلان شناسایی و مسیرهای دیگری نیز در دست بررسی است که در این مسیرها رستوران ها، امکانات خدماتی رفاهی و اقامتی بصورت کامل مشخص می گردد.

به گفته سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی استان گیلان حراج سفر زمستانی به مدت یک ماه در گیلانبه منظور رونق سفر و بهره مندی عموم از خدمات سفر و ایجاد نشاط عمومی به مدت یک ماه در استان گیلان طی هماهنگی با تعدادی از تاسیسات اقامتی، خدمات اقامت با تخفیف تا ۳۰ درصد ارائه می شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان