پس از استفاده بازیکن غیرمجاز دیدار جنجالی ملوان بندرانزلی در جام حذفی فوتبال ایران افراد مختلفی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم فوتبال ملوان انزلی روز چهارشنبه گذشته در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برابر نفت مسجد سلیمان با نتیجه ۱ به ۳ شکست خورد و از این مسابقات حذف شد. 

باشگاه ملوان پس از این بازی از نفت بابت استفاده غیر قانونی نفت مسجد سلیمان از یک بازیکن شکایت کرد.

علی کیانی فر فصل گذشته در دیدار مرحله سوم استقلال خوزستان برابر خلیج فارس ماهشهر به میدان رفته و از زمین مسابقه اخراج شده بود و طبق قانون از نخستین بازی اش در جام حذفی امسال محروم بود. 

امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: این شکایت به سازمان لیگ اعلام وصول شده است و باشگاه ملوان نسبت به بازیکن نفت مسجدسلیمان اعتراض کرده و اعتقاد دارد این بازیکن در دیدار فصل گذشته جام حذفی بین استقلال خوزستان و خلیج فارس ماهشهر اخراج شده و محروم بود. 

اکنون ما باید موضوع را بررسی کنیم تا مشخص شود آیا کیانی فر پس از اخراج در بازی سال گذشته به باشگاه دیگری منتقل شده تا محرومیت جام حذفی اش را متحمل شود؟ 

وی با اشاره به بررسی گزارش ها توسط فدراسیون فوتبال افزود: ما گزارش بررسی های خود را در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار می دهیم و این کمیته در نهایت رای را اعلام خواهد کرد. 

ابوذر شجاعی مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان در واکنش به شکایت ملوانی ها گفت: علی کیانی فر زمانی که در جام حذفی سال گذشته اخراج می شود، عضو تیم دیگری بود و سازمان لیگ باید به صورت کتبی از قبل به ما در خصوص محرومیت او اطلاع می داد که این کار را انجام نداد. 

وی با اشاره به صورتجلسه پیش از بازی افزود: سرپرست تیم نفت مسجدسلیمان نیز به عنوان نماینده باشگاه در جلسه پیش از بازی با ملوان حضور داشت که می گوید در همان جلسه اعلام شد هیچکدام از دو تیم نفت و ملوان برای بازی محروم ندارند و همین موضوع صورتجلسه شد و به امضا اعضای جلسه هم رسید. 

شجاعی در ادامه سازمان لیگ را مقصر دانست و گفت: اگر هم مشکلی باشد، کوتاهی از سازمان لیگ است که به ما اطلاع نداده بود و باشگاه نفت در این خصوص مقصر نیست. 

علی کیانی فر هم در مورد ماجرای پیش آمده گفت: در دیدار با خلیج فارس ماهشهر اخراج شده بودم و امسال آمدم اینجا اصلا خبر نداشتم و فراموش کرده بودیم و باید استعلام می گرفتیم، هم باشگاه باید می گرفت، هم فدراسیون فوتبال باید اعلام می کرد. 

وی با اشاره به اینکه فراموش کرده بود افزود: اولین بازی بود و حذف شدیم، یک سال گذشته و یادم نبود و صبح بعد از بازی آقای اشکش به من گفتند محروم بودی؟ گفتم الان که گفتید یادم افتاد محروم بود.

قانون چه می گوید؟ 
بر اساس آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال استفاده از بازیکنی که کارت قرمز مستقیم دریافت نموده یا تا قبل از مسابقه، جمع کارته های زرد او منتهی به اخراج می شود و یا دارای محرومیت بوده و در مسابقه شرکت نموده باشد به مفهوم استفاده از بازیکن غیر مجاز است )مبنای قضاوت در این مورد مواد ۱۱.۱۲ و۱۳ و ۸۶ همین آیین نامه می باشد.

ماجرای حذف تیم ملی امید ایران 
ماجرای سه بر صفر باختن تیم ملی در مسابقه رفت با عراق این است که تیم ملی در مسابقه رفت که یک بر صفر عراق را در خاک این کشور شکست داد، نباید از کمال کامیابی نیا استفاده می کرد. 

کامیابی نیا در مسابقه نهم اسفند با قرقیزستان دو اخطاره شد و مسابقه بعدی تیم ملی امید را از دست داد. اما در فدراسیون فوتبال افرادی نظیر فریدون معینی رئیس کمیته تیم های ملی و مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون، که نامه های اداری در مورد تیم ملی به دست آن ها می رسد در رساندن این خبر به گوش کادر فنی تیم ملی کوتاهی کردند و مربیان تیم ملی هم خبری از محرومیت این بازیکن تیم ملی نداشتند.

سپاهان اصفهان و حذف از لیگ قهرمانان 
ماجرا مربوط به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۱ است که رحمانی احمد در مرحله گروهی بازی ها گلر پرسپولیس بود. 

او در دو دیدار مقابل الاتحاد و الوحده با کارت زرد از سوی داور بازی جریمه شد و با توجه به عدم صعود سرخپوشان از مرحله گروهی وداع زودهنگامی با رقابت ها داشت ولی این پایان کار او در آن فصل مسابقات نبود و به سپاهان اصفهان پیوست. 

با توجه به تقویم رقابت های غرب آسیا که بازی های یک فصل لیگ قهرمانان بین دو فصل مختلف برگزار می شود، بعضاً شاهد جابجایی بازیکنان و حضور در دو تیم مختلف در یک فصل رقابت های آسیایی هستیم و رحمان احمدی هم در پنجره تابستانی بین فصل دهم و یازدهم از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان پیوست. 

طلایی پوشان که پس از جدایی امیر قلعه نویی، با خروج مهدی رحمتی و بازگشتش به استقلال مواجه شدند، رحمان احمدی را از پرسپولیس به خدمت گرفتند و این بازیکن در ادامه رقابت های آسیایی همراه سپاهان بود و در حالی مقابل السد قطر بازی کرد که در پرسپولیس دو اخطاره و محروم شده بود. 

سپاهانی ها بدون اطلاع از این ماجرا از احمدی در بازی با السد استفاده کردند و در زمین هم یک بر صفر پیروز شدند ولی بعد از بازی با شکایت باشگاه السد و تایید از سوی AFC مشخص شد حضور وی غیر قانونی بوده و نتیجه بازی رفت ۳ بر صفر به سود السد اعلام شد و با وجود برتری ۲-۱ سپاهان در بازی برگشت این تیم در مرحله یک چهارم نهایی از رقابت ها کنار رفت و فرصت صعود به مراحل بالاتر را از دست داد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان