امام جمعه رشت با ابراز تأسف از اینکه اغتشاشات باعث شد که مردم انتقادات و مطالبات به حق خود را نتوانند بیان کنند، گفت: مردم جامعه اسلامی عامل اقتدار هستند و مسؤولان بدانند که با خدمت رسانی باید در جامعه ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با گرامیداشت روز میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره) و بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی تمام بشریت است نه تنها برای زنان بلکه همه بشریت چرا که ایشان برخی از خصایصی را داشت که نیمی از انسان ها نمی توانند به آن برسند. 

وی با بیان اینکه بندگی خدا، وقف در راه ولایت، نمونه کامل زن مسلمان بودن، رعایت حجاب کامل اسلامی، اسوه برای انسان ها در قناعت از ویژگی های خاص حضرت زهرا (س) بوده است، گفت: حضرت زهرا (س) وجودش، شرفش و کرامتش منحصر به فرد بوده است و همه انسان ها برای رسیدن به مسیر سعادت باید از ایشان الگو بگیرند. 

خطیب جمعه رشت با تاکید بر ویژگی های بانوی ۲ عالم حضرت صدیقه طاهره (س) ایشان را حبل المتین معرفی کرد و افزود: فاطمه (س) کسی است که انسان ها از درک حقیقت وجودی ایشان ناتوان هستند و تنها حضرت علی (ع) و پیامبر عظیم الشان اسلام حقیقت ایشان را درک کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه بعد از اغتشاشات برخی از بانوان با سرهای برهنه در خیابان ها و معابر عمومی حاضر می شوند، بیان کرد: این زنان و بانوان بدانند سربرهنگی، هم جرم شرعی و هم جرم قانونی است و در مواد قانونی عدم رعایت حجاب کار غیرقانونی و منجر به مجازات قانونی خواهد شد. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان ایرانی از دیدن چنین شرایطی گله مندند و آن را نافی فرهنگ ایرانی و اسلامی دانسته و نگران هستند، گفت: اگرچه این افراد اندک هستند اما هشدار می دهم که نظام اسلامی از این بی قانونی چشم نمی پوشد و به وقت مقتضی برخورد خواهد کرد. 

فلاحتی با بیان اینکه مردم گیلان از شورای فرهنگی و فضای مجازی می خواهند که تصمیمات را اجرایی کنند، افزود: این خانواده ها شناسایی شده هستند و گمان نکنند که بعد از اغتشاشات کشف حجاب آزاد شده، خیر؛ گذشتن از کنار آنان به معنای پذیرفتن نیست بلکه به وقت برخورد خواهد شد. 

فلاحتی با اشاره به نگرانی بخش اعظم زنان و دختران گیلانی که اهل حجاب و عفاف هستند، بیان کرد: برخورد با برهنگی و سربرهنگی مطالبه به حق بانوان نجیب گیلانی است که باید مسؤولان به صورت ویژه به آن بپردازند. 

وی با اشاره به جلسه رهبری با مداحان در روز گذشته تصریح کرد: رهبری فرمودند نقشه دشمن نقشه جامعی بود اما محاسبات آن ها غلط بوده چرا که آن ها همه ابزارهای لازم را برای نابودی جمهوری اسلامی به کار گرفته، تمام دنیا بسیج شدند اما باختند و روسیاهی ماند برای چهره هایی که با سکوت یا حمایت تلویحی از توطئه های شوم بدخواهان حمایت کردند و روسیاه شدند. 

وی با تاکید بر باخت دشمن در محاسبات اخیر خود افزود: مردم دیدند که اعتراضی در کار نبوده و هدف عده ای اغتشاش بود چرا که آن ها دیدند که چه کسانی مسجد آتش زدند و به امام حسین (ع) و پیامبر خدا (ص) توهین کرده و انسان می کشند و به این باور رسیدند که به فرض هم اگر به قدرت برسد جنایت کار هستند. 

خطیب جمعه رشت با ابراز تأسف از اینکه این اتفاقات باعث شد که مردد انتقادات و مطالبات به حق خود را نتوانند بیان کنند، بیان کرد: مردم جامعه اسلامی عامل اقتدار هستند و مسؤولان بدانند که با خدمت رسانی باید امیدآفرینی کنند. 

فلاحتی با گلایه از برخی کم کاری ها خطاب به مسؤولان گفت: مسؤولان بدانند که باید به این مردم خدمت کنند تا از این مردم عقب نمانند و به مردم وعده سرخرمن ندهند و خدای بزرگ را شاهد بگیرند تا دغدغه مردم را برطرف کرده و کارشان را امروز و فردا نکنند. 

فلاحتی به برخی از مسؤولینی که با بی تفاوتی نسبت به مردم به آن ها آزار می رسانند، گفت: تلاش کنید که مردم از شما رضایت داشته باشند چرا که اگر مردم از شما راضی نباشند خدا هم از شما راضی نیست. 

امام جمعه رشت با تاکید بر فعالیت جهادی مسؤولان در مسیر رفع دغدغه مردم افزود: مسؤولان بدانند که اگر مردم از آن ها راضی نباشند حقوقی که به خانه می برند حرام است اگر کاری که می توانند انجام دهند ولی عمدا انجام نمی دهند بدانند که حرام انجام داده و حقوق که دریافت می کنند حرام است. 

به گزارش فارس، نمازگزاران در بین نماز در محکومیت اقدام اخیر دولت فرانسه در توهین به مرجعیت با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فرانسه» انزجار خود را از این اقدام شنیع اعلام کردند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان