یک زوج شفتی آغاز زندگی مشترک خود را آگاهانه، بی آلایش ضمن پرهیز از زرق وبرق های بی اثر و همچنین با تأسی از زهرای اطهر سلام الله علیها در حرم شهدای گمنام این شهر، جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده: عشق و امید زیباترین احساس زندگی است؛ همان معجزه ای که به ما انگیزه زیستن می دهد و هر دردی را درمان می کند.

عشق و امید ودیعه ای الهی است و راه کمال و سعادت؛ اگر عشق و امید نبود آدمی بیهوده می زیست؛ این گونه است که ما آفریده شدیم تا عاشق شویم و عشق بورزیم و به کمال برسیم.

در عشق، معشوق دربند نیست و عاشق بی چشم داشت است، فداکاری است و ازخودگذشتگی است و سعادتمندی؛ امیدواری است و نصف انجام هر کاری.

 

عشق های بزرگ، ساده، بی تکلف، اعتقادی و ارزشی نیازی به جار زدن در این دنیای پرزرق وبرق ندارند.

"گر برود جان ما در طلب وصل دوست - حیف نباشد که دوست، دوست تر از جان ماست"

ازدواج در اسلام از برترین عبادت هاست، در مسیر انجام این فریضه مهم و مقدس می توان خانواده ها، با تمسک به ارزش های اسلامی و فاصله گرفتن از معیارهای مادی و پرزرق وبرق، پیوندی مبارک و محکم و بادوام برای هر زوجی رقم زنند و درنتیجه با این نگاه دینی، بوی خدایی بودن در آن استشمام می شود.

 از آن طرف تمام جلوه یک پیوند صرفاً مادی با حظی از دنیا پیوند خورده است و هر زوجی برای آنکه خود را در میدان چشم و هم چشمی ها پیروز کند، دست به ابتکار و طرحی نو می زنند.

عده ای تصمیم می گیرند تا خطبه عقدشان را بر فراز برج ها بخوانند و یا آن سوتر در اعماق دریا و زمین این مراسم را بر پا کنند و ازدواج را عبور از صخره کرده اند و معلوم نیست؛ خدا به خیر کند.

اما در این میان هستند زوج هایی که می توان رنگ خدا را در پیوندشان بیشتر جلوه گر دید، جوانانی که در میدان رقابت های مادی، تصمیم گرفتند در مکانی پیوند عشقشان را بنا کنند که منزل و مأوای بهترین بندگان صالح خدا است که دل به دعوت برترین عشق عالم داده اند.

 

واینگونه بود که همه چیز به سرعت مهیا شد تا « مهیار و مهدیه» دو عضو هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شفت بعد از زیارت آقا اباعبدالله الحسین علیه اسلام، در روز ولادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها پیوند آسمانی خود را به زیبایی و سادگی در کنار عرشیان حرم شهدای گمنام وطن در شهر شفت جشن بگیرند و خطبه عقد بخوانند.

گویی ملائکه نیز در آنجا حاضرند و به تحسینشان مرحبا می گویند، دست های حلقه شده این زوج بر ضریح شهدای گمنام، مبارکی این ازدواج را تا عرش الهی پیوند می زند و مسیری نورانی بر گام های پر ایمان این جوانان می گشاید و با آرامش و سبک بالی و با تأسی از شهدا به خانه بخت می روند؛ با خلوص و دلدادگی به دوراز تشریفات دست و پاگیر مرسوم قصد شروع زندگی مشترک را دارند و همه چیز مراسمشان بوی عشق می دهد.

 

 حالا با حضور این جوانان، مزار شهدا علاوه بر دیگر برنامه ها، جایی برای جشن و سرور تبدیل شده، عکس و نام و یاد شهدا در جای جای مجلس حضور دارد و همه لبخندی بر لب دارند و غرق در فضای صمیمی مجلس عقدکنان هستند، پیوندتان مبارک.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان