نامه رئیس راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان به رئیس جمهور؛

مردم به قدر کافی صبوری کرده اند/ نگذارید گیلان سر سبز و محروم ما، بیش از این آسیب ببیند

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۲۰:۲۳ چاپ کد خبر: 180693

دکتر هاجر تحریری نیک صفت، رئیس راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان به رئیس جمهور نامه نوشت.

متن نامه به شرح ذیل می باشد:

برادر گرامی جناب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تشکل مردمی، انقلابی و ولایی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با عضویت فعالان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیران فعلی و قبلی استانی و ملی، فعالیت خود را شروع کرد. این تشکل یک ظرفیت مناسب مشورتی بوده که آمادگی خدمت صادقانه و بدون چشمداشت را داشته و دارد و در همین راستا بلافاصله پس از انتصاب استاندار محترم گیلان طی نامه‌ای، ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان و برجسته نمودن ظرفیت‌ها و نقاط قوت استان و همچنین مشکلات و چالش‌های آن، آمادگی خود را برای کمک به ایشان اعلام نمود، که متاسفانه هیچ بازخوردی دریافت نکرد.

پس از گذشت بیش از یک سال از نامۀ مذکور، مجددا از ایشان درخواست شد که فرصت یک نشست صمیمانه با اعضای راهیان داده شود تا ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف عملکردی، زمینه بهتر برای کمک و حمایت از ایشان در راستای اهداف و برنامه‌هایی که دارند، فراهم شود.

متاسفانه با گذشت بیش از دو ماه این درخواست نیز تحقق پیدا نکرد. لذا با توجه به اینکه عملکرد استاندار محترم موجبات نگرانی دلسوزان انقلاب و نظام را فراهم نموده بر آن شدیم تا اهم چالش‌ها و مسائل استان را به طور خلاصه به شرح ذیل به استحضار حضرتعالی رسانده و درخواست نماییم اقدام عاجل و انقلابی را همانطور که در تبلیغات انتخاباتی به مردم وعده داده بودید را مبذول فرمایید:

۱- به رسمیت نشناختن انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از گذشت بیش از سه ماه و ممنوع الورود کردن ایشان به جلسات استانداری و فرمانداری‌ها و بلاتکلیف کردن بهره برداری از اعتبارات تخصیصی که نتیجه‌اش آسیب به فعالیت‌های بهداشتی و درمانی استان شده است. این اصرار غیر متعارف در جابجایی سرپرست متعهد دانشگاه (که باب میل اصحاب قدرت و ثروت در استان نبود) در حالی اتفاق افتاد که استاندار محترم علیرغم انتظار مردم و نیروهای انقلاب، در برکناری مدیران نالایق بر جای مانده از دولت قبل، کوتاهی و مماشات بسیاری تا به امروز داشته است.

۲- انتظارات مردم در پیشرفت طرح‌های اساسی و مصوبات سفر استانی جنابعالی، از جمله طرح‌های مربوط به پسماند و انباشت زباله منطقه سراوان، راه آهن رشت- انزلی، تکمیل آزادراه رشت- قزوین، راه اندازی کارخانجات تعطیل شده، مشکلات مربوط به تالاب انزلی و رودخانه‌های شهر رشت، و… برآورده نشده است. شایسته بود توانایی‌ها و پیگیری‌های استاندار محترم در امور حیاتی مذکور مصروف می‌گردید.

۳- مماشات و بی‌دقتی در انتصاب مدیران شایسته، متعهد و معتقد به دولت انقلابی و اجازه نفوذ برخی از افراد صاحب قدرت از جمله برخی از نمایندگان مجلس در انتصابات، با لحاظ امتیاز همشهری بودن خود که نارضایتی مردم ولایت مدار و موجبات ضایعات مالی و هدر رفت بیت المال را به همراه داشته و خواهد داشت.

۴ – ضعف در ایجاد هماهنگی و وفاق لازم بین کارکنان مجموعه استانداری و بهره مندی از نیروهای متخصص و آشنا به امور و ناتوانی در تعامل مناسب با نیروهای وفادار انقلاب اسلامی؛

۵- بی‌اطلاعی جامعه از طرح‌ها و برنامه‌های استاندار و اولویت نیازهای استان و تمرکز بیشتر به کارهای نمایشی و احساسی؛

در پایان ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و همکاران محترم و آرزوی توفیقات روز افزون برای دولت، درخواست می‌شود با توجه به اینکه مردم شهیدپرور و فهیم گیلان به قدر کافی صبوری نموده‌اند و از سویی از مدت‌ها قبل جنابعالی و وزیر محترم کشور و برخی دیگر از مسئولین در جریان مسائل استان قرار گرفته اید، انتظار می‌رود به آمارها و گزارشات رسمی که عموما با واقعیت فاصله دارند، بسنده نکرده و با اقدام انقلابی و دلسوزانه موجبات رضایت بیش از پیش مردم را فراهم نموده و نگذارید گیلان سر سبز و محروم ما، بیش از این آسیب ببیند.والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

دکتر هاجر تحریری نیک صفت
رئیس راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان