پرویز محمدنژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه کشور در حوزه انرژی همواره با مشکل مواجه بوده است، اظهار کرد: کمبود انرژی یکی از مشکلات کشور در چند سال اخیر بوده به طوری که در حوزه برق ۱۴ هزار مگاوات و در حوزه گاز ۲۵۰ میلیون متر مکعب کمبود وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد نامناسب دولت های گذشته در جمهوری اسلامی در خصوص عدم توجه به انرژی در کشور گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم نتیجه عدم عملکرد مناشب مسوولان در گذشته است لذا امروز تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم مبارزه با این کمبود و ارائه خدمات مطلوب برای مصرف کننده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تراز منفی انرژی در برخی از حوزه ها خبر داد و گفت: متأسفانه اثر کمبود تراز منفی در حوزه انرژی گاز و برق را در بنگاه های تولیدی و شهرک های صنعتی شاهد هستیم که جای تأسف دارد زیرا برای تأمین گازمصرفی و خانگی مجبور به تعطیل کردن چندین بنگاه اقتصادی شدیم.

محمدنژاد اجلاس دوجانبه روسیه در حوزه انرژی را بسیار مناسب و مثمر ثمر دانست و بیان کرد: یکی از مباحث مطرح شده در این اجلاس تأمین گاز مورد نیاز بود لذا مقرر شد تا به منظور استخراج گاز از الکتروموتورهای فوق سنگین برای افزایش چاه گاز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته  تقریباََ ۳۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان دریافت شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تمامی کشورها از جمله، افغانستان، عراق، ترکیه و ترکمنستان تبادل انرژی دارد اما منازعه بین ایران و ترکمنستان منجر به تشکیل پرونده قضایی شده و ۱/۵ میلیارد دلار ایران به ترکمنستان بدهی دارد و آن ها اصرار دارند که این رقم باید پرداخت شود.

وی منافع مالی جمهوری اسلامی در راستای حل مشکلات حوزه انرژی را مؤثر دانست و گفت: با ارائه لایحه دولت امیدوارم مشکلات حوزه برق و انرزی مرتفع شود زیرا کشور به لحاظ منابع مالی مشکلی ندارد بلکه مشکل در در عرصه مدیریت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انرژی مشکلات مدیریتی عدیده ای در کشور وجود دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران دومین کشور جهان به لحاظ منابع گازی است اما چرا باید ۲۵۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز در کشور وجود داشته باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان