رشت- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: ۲ سایت ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در رودبار در حال احداث است و انتظار می رود اوایل سال آینده این نیروگاه ها به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن داراب زاده شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه تولید برق شدیداً متأثر از گاز است اظهار کرد: درخواست می شود در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا به نیروگاه های برق گازرسانی و تولید برق افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه پروژه های مطالعاتی فراوانی با مراکز علمی و دانشگاه گیلان منعقد شده و محوریت آنها شرکت های دانش بنیان است افزود: تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری گیلان منعقد کردیم تا زمینه ورود شرکت های دانش بنیان به پروژه های برق تسهیل شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان استفاده از انرژی های نو در کشور کوتاه بوده اما ظرفیت های خوبی در این زمینه در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: ۲ سایت ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در رودبار در حال احداث است و امیدواریم اوایل سال آینده این نیروگاه ها به بهره برداری برسند.

داراب زاده با اشاره به اینکه ارائه مشوق ها و تسهیلات بلند مدت ورود سرمایه گذاران به استان گیلان را افزایش می دهد گفت: گیلان علاوه بر مزایایی نظیر جغرافیا و طبیعت، هوای پاک و بدون ریزگرد دارد که عاملی تشویقی برای حضور سرمایه گذار در استان است.

وی تصریح کرد: توسعه نیروگاه های تجدید پذیر برای حفظ پاکی هوا مؤثر است لذا سبد قابل توجهی از نیروگاه ها را به هوای پاک اختصاص داده ایم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان