ایتنا - عملکرد فوق العاده تیم به عنوان مدیرعامل اپل همچنین او را به یکی از پردرآمدترین مدیران عامل در ایالات متحده تبدیل کرده است: در سال 2022، ثروت شخصی او 1.7 میلیارد دلار بود. در سال 2021، دستمزد تیم کوک کمی ...

تیم کوک، مدیرعامل اپل، از زمانی که بیش از یک دهه پیش مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت عملکرد استثنایی داشته است. تحت سرپرستی او، اپل چندین محصول موفق از جمله نسل‌های متوالی آیفون، آی‌پد، اپل واچ و چندین نسل از رایانه‌های مک را روانه بازار کرده است. کوک همچنین نقشی حیاتی در گسترش عملیات اپل در چین ایفا کرد، جایی که اکثر محصولات خود را تولید می‌کند - و اخیراً هند، که اکنون بازار تمرکز اپل شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، کوک همچنین به دلیل رویکرد جهتدهنده‌اش برای اپل در موضوع همه‌گیری کووید-19 با تمجیدهای گسترده‌ای مواجه شد. سهامداران اپل نیز تا حد زیادی از رهبری کوک راضی بوده‌اند، با توجه به اینکه سهام این شرکت از زمان تصدی مسئولیت او بازده استثنایی (بر اساس گزارش فوربس) داشته است. عملکرد فوق‌العاده تیم به‌عنوان مدیرعامل اپل همچنین او را به یکی از پردرآمدترین مدیران عامل در ایالات متحده تبدیل کرده است: در سال 2022، ثروت شخصی او 1.7 میلیارد دلار بود. در سال 2021، دستمزد تیم کوک کمی بیش از 98 میلیون دلار بوده است.

با این حال، با توجه به وضعیت اقتصادی منفی جهان و چالش‌های پیشبینی‌نشده‌ای که اپل در سال 2022 با آن مواجه شد، بخشی از سهامداران اپل مطمئن نبودند که آیا کوک باید همان حقوق قبلی را بگیرد یا نه. البته در گزارش سالانه اپل برای سرمایه‌گذارانش به این نکته نیز اشاره شده است که خود تیم کوک به خاطر حس همراهی با این شرکت پیشنهاد کاهش دستمزدش را داده است.
 
اکانت توئیتری 9to5Mac، با استناد به بیانیه پروکسی اپل برای سرمایه‌گذاران، فاش کرد که بسته پرداختی تیم کوک به 49 میلیون دلار کاهش می‌یابد، که 40 درصد کمتر از پرداخت هدف او برای سال 2022 - بالغ بر 99.4 میلیون دلار - است. همچنین لازم به ذکر است که نزدیک به 75 درصد از بسته پرداختی کوک به سهام اپل و عملکرد آن وابسته است. با کاهش 27 درصدی سهام اپل در سال 2022، فشار سرمایه‌گذاران بر اپل برای کاهش دستمزد کوک وجود داشت و چندین سهامدار به بسته دستمزدی موجود کوک رای منفی دادند.
 
با توجه به نظرات سرمایه‌گذاران، کوک هم پیشنهاد کرد که به نفع شرکت است که دستمزد وی را بر این اساس تنظیم کند. البته شایان ذکر است که تغییر در دستمزد کوک تأثیری بر حقوق پایه او که بالغ بر 3 میلیون دلار می‌شود ندارد. او همچنین مستحق دریافت 6 میلیون دلار پاداش اضافی است. هیات مدیره اپل با توجه به این تحولات بیانیه‌ای صادر کرد و بیان کرد که بسته پرداختی بازنگری‌شده تیم کوک «در پاسخ به بازخورد سهامداران تنظیم می‌شود، اما در عین حال دستمزد وی منطبق با عملکردش و به رسمیت شناختن رهبری برجسته آقای کوک خواهد بود».
 
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان