استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کیفیت و قیمت ساخت طرح نهضت ملی مسکن باید ویژه نظارت شود، گفت: دستگاه های مربوطه باید برکیفیت ساخت و ساز مسکن و مصالح مورد استفاده به طور جدی نظارت کنند و در عین حفظ کیفیت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای مسکن گیلان در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه تأمین مسکن از اولویت های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مسکن و اشتغال دو مؤلفه مهم در دستور کار است که باید باید به جدیت و همت به تعهداتمان عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه ها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات احتمالی است، گفت: دستگاه ها انسجام و هماهنگی لازم را در کارگروه ها داشته باشند و جلسات و تعاملات باید موجب تسریع در اجرای پروژه ها شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه معتقد به انجام بهتر امور در قالب تعاونی ها هستیم بر ضرورت بررسی صلاحیت و توانمندی پیمانکاران برای انجام کار قبل از واگذاری پروژه ها تأکید کرد.

عباسی با بیان اینکه طی دهه گذشته به دلیل عملکرد ضعیف دولت ها در بخش مسکن، آسیب و کمبود جدی در این حوزه داریم، افزود: اکنون تلاش بر آن است ضمن کمک به بهبود وضعیت مسکن، فرصت های شغلی بخش مسکن و بخش های جانبی با رونق ساخت و سازها در استان تقویت و گسترش یابد.

وی بر پیگیری جدی برای تأمین زمین یکصد هکتاری در شرق استان به منظور اجرای ۱۰ هزار واحد مسکونی تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع خود مالکی در ساخت مسکن ملی بیان کرد: در روستاها خیلی مشکل زمین نداریم چنانکه وقتی فرزند یک روستایی بخواهد خانه بسازد و واجد شرایط است باید در قالب این طرح به او کمک شود تا از گسترش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری شود.

عباسی بر ضرورت تعیین تکلیف ۱۰ هزار واحد از ساخت ۳۰ هزار واحد مورد تعهد دولت در استان تأکید کرد و گفت: باید طبق برنامه پیش رفته و بتوانیم طی چهار سال به تعهدات خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان آغاز شده، گفت: پیگیری ها برای تأمین زمین برای باقی مانده تعهدات نیز ادامه دارد.

استاندار گیلان بر لزوم پیگیری مدیران متولی برای صدور سند خانه های روستایی در گیلان تأکید کرد و افزود: از بنیاد مسکن می خواهیم طبق تعهدات خود هرچه سریعتر تدابیر لازم را برای تحویل سه هزار فقره سند به روستانشینان استان اتخاذ کند.

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به روند ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اظهار کرد: در حال حاضر میانگین پیشرفت کار در این حوزه ۴۵ درصد است و تلاش می شود، تعهدات ساخت این واحد ها در یک دوره ی ۲۴ ماهه عملی و به متقاضیان تحویل داده شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان