رشت- کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت یک مطالبه ملی است، گفت: باید سبک زندگی ایرانی- اسلامی ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاجر تحریری نیک صفت بعد از ظهر دوشنبه در همایش نکوداشت مادران قاسم پرور در رشت، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم با دو مؤلفه صدق و اخلاص شناخته شده و تعریف می شود که باید مورد توجه جامعه امروز قرار گیرد.

وی با اشاره به ویژگی خداباوری و خدامحوری سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: در مکتب حاج قاسم کار برای رضای خدا، هدف و محور اصلی بود.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه پرچم فرزندآوری و جوانی جمعیت باید بلند شود، گفت: در ماهیت و فلسفه مکتب حاج قاسم، بی تفاوتی در هیچ زمینه ای قابل پذیرش نیست.

نیک صفت ادامه داد: در فرهنگ مکتب حاج قاسم فرد وقتی می بیند پرچمی روی زمین مانده آن را بلند می کند، فرق نمی کند چه پرچمی باشد، پرچم محرومیت زدایی باشد یا جوانی جمعیت.

وی با تاکید بر دغدغه مندی همه اقشار در فرزندآوری و ارتقای جوانی جمعیت، افزود: امروزه جوانی جمعیت و فرزندآوری به یک دغدغه و مطالبه ملی تبدیل شده و همه باید در این بخش تلاش کنند.

نماینده سابق رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله گیری اندیشه ها و تفکرات از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: اندیشه ها و سبک زندگی خانواده ها باید به سمت ایرانی و اسلامی سوق داده شود.

نیک صفت با بیان اینکه روحیه باورمندی در بانوان و زنان باید تقویت شود، گفت: ایفای نقش مادری زمانی به نحو اکمل تحقق می پذیرد که باورمندی جایگاه واقعی زن و مادر در بانوان ایجاد شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن و دنیای غرب در ایجاد انشقاق فکری و ادراکی در بین خانواده ها، افزود: دشمن به صورت ماهرانه با ترویج بی رغبتی در فرزندآوری، بنیان خانواده و جامعه را هدف قرار داده است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر شناخت و معرفی سبک زندگی اسلامی در جامعه، بیان کرد: سوق گیری مردم به سبک زندگی غربی ناشی از عدم شناخت درست سبک زندگی اسلامی است.

نیک صفت با بیان اینکه پیری جمعیت هشداری جدی برای آینده کشور است، گفت: نوجوانان و جوانان آینده داران کشور هستند و این نسل ها باید افزایش پیدا کند تا کشور دچار آسیب و تزلزل نشود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان