آستارا- مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به ثبت ۱۴ هزار و ۹۶۸ مورد ولادت در استان گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۸.۲ درصدی ولادت در گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن زاد ظهر دوشنبه در مراسم معارفه رئیس ثبت احوال شهرستان آستارا با اشاره به تلاش مجموعه ثبت احوال به سوی اجرای دولت الکترونیک اظهار کرد: مجموعه ثبت احوال در انجام تمامی وظایف محوله سعی در اجرای دولت الکترونیک دارد و با همکاری دستگاه های متولی به خصوص فرمانداری با یک برنامه ریزی دقیق به سوی اهداف تعیین شده پیش می رود.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با تاکید بر لزوم شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات اساسی در حوزه های اجتماعی بیان کرد: با برگزاری نشست های تخصصی، تاکید بر روی دوری از آمار صرف و حرکت به سوی تغییرات مثبت و عملیات میدانی در حوزه ثبت احوال است.

حسن زاد با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه ثبت احوال گیلان در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۴ هزار و ۹۶۸ مورد ولادت، ۱۳ هزار و ۵۷۴ مورد وفات ثبت شده است.

وی میزان ازدواج ۷ ماهه سال جاری را ۹ هزار و ۳۱۶ مورد، ۴ هزار و ۱۶۰ مورد طلاق در گیلان به ثبت رسیده است، ادامه داد: به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۸.۲ درصد کاهش ولادت، ۱۸.۸ درصد کاهش وفات، ۹.۷ درصد کاهش ازدواج و ۱.۴ درصد کاهش طلاق را شاهد بودیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به جزئیات ثبت وقایع چهارگانه در استان تصریح کرد: در حوزه ولادت بیشترین افزایش برای شهرستان سیاهکل با ۱۰ درصد و بیشترین کاهش برای املش با ۲۱.۱ درصد، در حوزه وفات بیشترین افزایش مربوط به خمام با ۰.۳ و بیشترین کاهش وفات مربوط به رشت با ۲۶.۶ درصد، در حوزه ازدواج بیشترین افزایش مربوط به آستارا با ۶.۶ درصد و بیشترین کاهش مربوط به شفت با ۲۷.۳ درصد و در حوزه طلاق بیشترین افزایش مربوط به ۲۵.۶ و بیشترین کاهش طلاق مربوط به آستارا با ۱۳.۳ درصد است.

آستارا رتبه اول گیلان در افزایش ازدواج و کاهش طلاق

عنایت رضایی پور فرماندار آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تغییرات مثبت و رویکرد میدان محور ثبت احوال بیان کرد: آستارا یک شهرستان با قابلیت های گسترده اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است و تعامل با دستگاه های مختلف از اولویت های دولت برای دستیابی به اهداف مهم خود است.

وی با اشاره به تلاش دولت کار و کرامت در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۷۷۹ مورد ولادت، ۴۳۹ مورد وفات و در ۷ ماهه سال جاری ۳۳۳ مورد ازدواج و ۱۶۶ مورد طلاق در آستارا به ثبت رسیده که بیشترین افزایش ازدواج در گیلان با ۶.۶ درصد و بیشترین کاهش طلاق با ۱۳.۳ درصد مربوط به شهرستان مرزی بندر آستارا است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه با تقدیر از تلاش ها و خدمات ابراهیم لقمان، حسین نقدی نسب به عنوان رئیس جدید ثبت احوال بندر آستارا معرفی شد، نقدی نسب پیش از این رئیس ثبت احوال شهرستان بندر انزلی بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان