خدایا مرا با شهدا محشور بگردان، خدایا آمدم به سوی تو و به خاطر تو و به امید تو، خدایا دست رد بر سینه ام مزن، خدایا امید مرا ناامید مگردان خدایا خاطرم را پریشان مگردان، خدایا همه از توییم و به سوی توییم، ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید حامد بقایی در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۴۲ در روستای نرگستان شهرستان صومعه سرا استان گیلان در یک خانواده مومن و مذهبی دیده به جهان گشود.

دوران کودکی آقا حامد قصه ما در روستای نرگستان سپری شد و او دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را نیز در همین روستای نرگستان گذراند و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به شهرستان صومعه سرا رفت.

او پس از دریافت مدرک مدرک دیپلم علاقه زیادی به تحصیل در علوم دینی و طلبگی داشت و به همین دلیل مدتی در این سنگر مشغول به تحصیل شد و همزمان در آزمون کنکور سراسری تربیت معلم در رشته تربیت دینی قبول شد و برای کسب علم و دانش به دانشگاه تربیت معلم مشهد مقدس رفت.

از آنجایی که او علاقه فراوانی به کسب علم و دانش و تعلیم و تربیت داشت همواره کتاب های زیادی همراه اش بود و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی با عشق خاصی کارهای فرهنگی را پیگیری می کرد و نقش ارزنده ای در آگاه کردن جوانان و نوجوانان جامعه داشت.

آقا حامد بار خستگی ناپذیر حزب الله بود و در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و نظامی انقلاب اسلامی ایران حضور پر رنگی داشت و از ابتدای پیروزی انقلاب در تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی شهید مطهری دانش آموزان شهرستان صومعه سرا نقش چشمگیری داشت و از نیروهای فعال آن اتحادیه در شکوفایی پاسداری از انقلاب و خنثی کردن توطئه های موزیانه ضد انقلاب در مدارس بود.

وی در پایگاه مقاومت بسیج شهید ناصر رمضان پور نیز عضو شورای فرماندهی پایگاه بود و همواره در همکاری با ارگان های انقلاب اسلامی ایران بسیار پر تلاش بود و سعی می کرد به تمامی ارگان ها کمک کند.

 وی افراد بسیار زیادی را به دلیل اخلاق خوب و شوخ طبعی اش مجذوب خود کرده بود و در جوانی برای شاد کردن دل مردم نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد و همواره به افراد نیازمند منطقه کمک می کرد .

او روابط درست اجتماعی و اصول دینی و شرعی را ابتدا نسبت به خانواده و سپس در اجتماع به شایستگی رعایت می کرد و برایش عالم امکان آنقدر ناچیز بود و بی اهمیت از نظرش می گذشت که انگار آخرت در چند قدمی اش نمایان است.

آقا حامد شخصیت نافذ و گیرایی داشت و هیچ حرفی را بدون علم و آگاهی بر زبان جاری نمی کرد و مرد عمل بودن و عافیت طلبی را ویژه دنیاداران می دانست و با شناخت بیشتر از تحولات انقلابی و مطالعه کتب اساتید برجسته ای همچون شهید مفتح و شهید دستغیب ایمانش به امام و رسالتش به دین تا آنجا پیشرفت کرد که سعی می کرد در تمامی مسائل اعم از سیاسی و مذهبی پیرو امام خمینی (ره) باشد و شخصیت ایشان را به طور کامل در جامعه معرفی کند.

وی با آغاز جنگ تحمیلی ارتش بعث عراق علیه ملت ایران برای اولین بار از طریق بسیج شهرستان صومعه سرا سرا عازم مناطق عملیاتی حق علیه باطل شد و پس از رشادت های فراوان مجروح شد و صومعه سرا بازگشت.

اما او باز شوق جهاد در مسیر خداوند را داشت و این بار از طریق دانشگاه تربیت معلم مشهد و با همراهی ۲۰۰ دانشجوی بسیجی داوطلب دیگر که او نیز از پرچم داران این کاروان بود راهی مناطق عملیاتی نور علیه تاریکی شد و به کمک رزمندگان اسلام رفت.
 
 شهید حامد بقایی سرانجام پس از رشادت های فراوان در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی بدر در هورالعظیم بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت نامه شهید حامد بقایی:

بسمه تعالی

سلام بر همه شهدا، سلام بر همه پویندگان راه حسین، سلام بر سالار شهیدان و سلام بر رهرو سالار شهیدان خمینی عزیز، سلام بر منجی عالم بشریت امام زمان ارواحنا لمقدم له الفدا و با عرض سلام بر همه انسان های آزاده جهان و با آرزوی پیروزی برای رزمندگان.

خدایا مرا از رهروان کوچک راهت قرار ده، خدایا تو دریایی و ما قطره، مرا به دریایت برسان و راهنمای مان باش تا به دریا برسیم و از دریایت سیراب شویم خدایا نمی خواهم از کسانی باشم که در آخرت بصورت کر و لال و کور محشور می شوند.

 خدایا اگر بنا بر این است که کر و کور و لال محشور شوم در این دنیا کورم گردان تا دیگر معصیت نکنم، خدایا کرم گردان تا دیگر معصیت نشنوم تا دیگر غیبت و تهمت و غیره بگوشم نخورد.

خدایا لالم گردان تا غیبت نکنم، تهمت نزنم غیر از تو حرفی نزنم، جز تو نگویم و نشنوم و نبینم، خدایا مرا از برگزیدگانت جدا مساز، خدایا مرا جز شهدا قرار بده.

خدایا مرا با شهدا محشور بگردان، خدایا آمدم به سوی تو و به خاطر تو و به امید تو، خدایا دست رد بر سینه ام مزن، خدایا امید مرا ناامید مگردان خدایا خاطرم را پریشان مگردان، خدایا همه از توییم و به سوی توییم، خدایا ما را از خود جدا مفرما، خدایا مرا در کنار عظمت و بزرگیت و کرمت سکنdی ده، خدا خودت به راز نگهدار و پنهان نگه داشتن اسرار توصیه نموده ای، خدایا تو که از نهان و آشکار ما با خبری تو که ظاهر و باطن ما را می دانی.

 خدایا ما را رسوا و سر افکنده و سر به زیر افکنده و پریشان مفرما، خدایا همه پرونده ها در روز قیامت رو می شوند، خدایا پرونده ما را رو مگردان. خدایا ما را به صورت حیوانات و حشرات و پرندگان و چرندگان و غیره محشور مفرما.

خدایا می خواهم همه وجودم تو باشی خدایا تو فرموده ای ادعونی استجب لکم، خدایا دعایمان را اجابت فرما، خدایا هر چند گناه کاریم هر چند خطا کاریم هر چند اشتباه کرده ایم، هر چند نادانیم، هر چند جاهلیم، خدایا به عظمت و بزرگی ات ما را از گناهکاران، خطاکاران، اشتباه کنندگان، نادانان و جاهلان و غیره قرار مده.

خدایا خود فرموده ای دوست دارم شما را ببخشم پس تو هم ببخش خدایا تو باقی هستی و همه فنا، خدایا به عظمت و جلالت ما را با خود بدار خدایا ما را از خود دور مگردان، خدایا گمراه بودیم به راهمان آوردی، خدایا نبودیم، بودمان کردی، خدایا در هر صورت از تو می خواهیم که ما را ببخشی برحمت و کرمت یا ارحم الراحمین.

در پایان از همه برادران و دوستان و آشنایان حلالیت می طلبم و امیدوارم که از سر تقصیرات من درگذرند.

والسلام علی من التبع الهدی
ساعت ۹:۳۵ دقیقه مورخه ۱۷ اسفند ۱۳۶۳
شوش ـ دانیال (ع)

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان