رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزش علی الخصوص برای بانوان از برنامه های دولت سیزدهم است، گفت: ورزش بانوان با رویکرد حضور موفق در عرصه های بین المللی توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان که در سالن شهید نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: بانوان در ایجاد آرامش و حفظ بنیان خانواده نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مادران و همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مادران این مرز و بوم در تربیت فرزندان و پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها نقش پررنگی داشته اند.

وی توجه به ورزش بانوان در جمهوری اسلامی به ویژه در استان گیلان را پر اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: ورزشکاران گیلانی و به ویژه بانوان در عرصه های بین المللی پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزار در آورده و سبب افتخار گیلان و کشور شدند و قطعاً این موفقیت ها با حمایت پدران و مادران و دیگر اعضای خانواده ثمربخش بوده است.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی به درجات رفیع علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیدند گفت: در دوران پهلوی یک پزشک متخصص در حوزه بانوان و زنان وجود نداشته است ولی اکنون در هر مرکز سلامت و بیمارستان ها نقش بانوان معین و مشخص است که این امر نشان دهنده حضور ارزشمند بانوان در توسعه کشور در عرصه های مختلف علمی و غیر علمی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های حوزه ورزش بویژه در بخش بانوان از برنامه های عملیاتی و اجرایی دولت سیزدهم است، گفت: ورزش بانوان با رویکرد حضور موفق در عرصه های ملی و بین المللی توسعه می یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص سالن های ورزشی به بانوان و توسعه زیرساخت های ورزش این قشر در استان، افزود: در استان گیلان سالن های ورزشی و استخرهای ویژه بانوان در اختیار این قشر قرار گرفته است و برخی از سالن ها هم نوسازی شده اند.

وی اضافه کرد: توجه به ورزش بانوان زمینه ساز حضور موفق در عرصه های ملی و جهانی و کسب مدال در عرصه های بین المللی است.

گفتنی است؛ از ۲۲ نفر از بانوان ورزشکار موفق، مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان تجلیل بعمل آمد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان