رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بی مهری های صورت گرفته نسبت به حوزه سلامت استان گفت: زد و بندهای سیاسی یکی از عمده ترین دلایل عقب ماندگی گیلان در این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی شامگاه سه شنبه در دیدار با معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیمارستان های گیلان، اظهار کرد: بیمارستان های گیلان بسیار قدیمی هستند و به گفته مسئولان کمیسیون بهداشت و درمان آخرین استان به لحاظ زیرساخت های درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه نسبت به حوزه سلامت گیلان بی مهری شده است، افزود: زد و بندهای سیاسی یکی از عمده ترین دلایل عقب ماندگی گیلان در بخش سلامت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به زمانبر شدن پروژه بیمارستان های در حال ساخت استان بیان کرد: بیمارستان های در حال ساخت استان از سال ها گذشته شروع شده و اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

هیچ انگیزه ای برای اتمام پروژه های بهداشتی وجود ندارد

آیت الله فلاحتی با تاکید بر سرعت بخشی در اجرای طرح های سلامت محور، اضافه کرد: در گیلان هیچ انگیزه ای برای اینکه طرح های سلامت محور به اتمام برسد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی محور کار همه مسئولان قرار گیرد، افزود: اگر همه مسؤولان استان کنار یکدیگر بودند و همدلی و تعامل برقرار بود وضعیت بهداشت و درمان گیلان به این حال روز دچار نمی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وجود بیمارستان های ۱۰۰ ساله و بی کیفیت برازنده مردم نیست، گفت: در بخش اجرای طرح های سلامت محور و همچنین ساماندهی بیمارستان های فرسوده گیلان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه وجود برخی بیماری ها در گیلان به مسائل زیست محیطی و آلودگی ها بر می گردد، اضافه کرد: عبور دو رودخانه آلوده از وسط شهر رشت و پسماند سرریز به این رودخانه ها یکی از منشأ آلودگی ها و بیماری ها در استان به شمار می رود.

بی توجهی مسئولان به حوزه بهداشت و درمان گیلان

وی با اشاره به آلودگی تالاب انزلی و دیگر تالاب های استان، افزود: تالاب ها که مطهر زیبایی باید باشند اکنون به دلیل آلودگی فراوان به معضل زیست محیطی تبدیل شدند.

آیت الله فلاحتی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به تقویت زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان، اضافه کرد: بی توجهی مسئولان به توسعه زیرساخت ها در گیلان منجر به افزایش بیمارستان های خصوصی شده و این روند شایسته مردم گیلان نیست.

وی، دانشگاه علوم پزشکی را چشم سلامت جامعه دانست و افزود: آسیب در بخش سلامت جامعه، هیچگاه ترمیم پذیر نیست و غیرقابل جبران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه توجهات به نظام سلامت و بخش درمان باید بر پایه عدالت باشد، گفت: وجود زیرساخت های بیمارستانی و افراد دلسوز موجب می شود تا سطح زیرساخت های آن ارتقا پیدا کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان