نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: به گفته مسؤولان گیلان آخرین استان به لحاظ برخورداری از زیرساخت های درمانی است که زد و بندهای سیاسی یکی از عمده ترین دلایل عقب ماندگی گیلان در بخش سلامت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شامگاه شنبه در دیدار با معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیمارستان های گیلان اظهار کرد: بیمارستان های مرکز استان بسیار قدیمی هستند و به گفته مسؤولان گیلان آخرین استان به لحاظ برخورداری از زیرساخت های درمانی است.

وی با بیان اینکه نسبت به حوزه سلامت گیلان بی مهری شده است، افزود: زد و بندهای سیاسی یکی از عمده ترین دلایل عقب ماندگی گیلان در بخش سلامت است که آسیب جدی به این حوزه وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اطاله احداث پروژه بیمارستان های در حال ساخت گیلان، بیان کرد: بیمارستان های در حال ساخت استان از سال ها پیش شروع شده و اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

فلاحتی با تأکید بر سرعت بخشی در اجرای طرح های سلامت محور در گیلان، گفت: در گیلان هیچ انگیزه ای برای اینکه طرح های سلامت محور به اتمام برسد وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه وحدت و همدلی باید محور کار همه مسؤولان قرار گیرد، افزود: اگر همه مسؤولان استان کنار یکدیگر بودند و همدلی و تعامل برقرار بود، وضعیت بهداشت و درمان گیلان به این حال روز دچار نمی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد از وجود بیمارستان های ۱۰۰ساله و بی کیفیت برازنده مردم نیست، گفت: در بخش اجرای طرح های سلامت محور و همچنین ساماندهی بیمارستان های فرسوده گیلان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه وجود برخی بیماری ها در گیلان به مسایل زیست محیطی و آلودگی ها بر می گردد، تصریح کرد: عبور دو رودخانه آلوده از وسط شهر رشت و پسماند سرریز به این رودخانه ها یکی از منشأ آلودگی ها و بیماری ها در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به آلودگی تالاب انزلی و دیگر تالاب های استان، افزود: تالاب ها که مظهر زیبایی باید باشند اکنون به دلیل آلودگی فراوان به معضل زیست محیطی تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز مردم برای تلطیف اوضاع برکه درست می کنند اما ما رودخانه ها و تالاب ها را تخریب می کنیم، افزود: ما از نعمات الهی درست استفاده نمی کنیم و با کارهای غیراصولی و تخریب گرایانه، ماهیت و حیات آن را به خطر می اندازیم.

وی با انتقاد از عدم توجه مسؤولان به تقویت زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان، بیان کرد: بی توجهی مسؤولان به توسعه زیرساخت ها در گیلان منجر به افزایش بیمارستان های خصوصی شده و این روند شایسته مردم گیلان نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی را چشم سلامت جامعه دانست و گفت: آسیب در بخش سلامت جامعه، هیچ گاه ترمیم پذیر نیست و غیرقابل جبران است.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه توجهات به نظام سلامت و بخش درمان باید بر پایه عدالت باشد، گفت: وجود زیرساخت های بیمارستانی و افراد دلسوز موجب می شود تا سطح زیرساخت های آن ارتقا پیدا کند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان