راهنمای سریع و کاربردی ثبت نام فارکس

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۲۰:۳۶ چاپ کد خبر: 180804

بازار فارکس

یکی از بازارهای مالی پرطرفدار  و دوسویه که افزایش و کاهش قیمت در آن برای معامله‌گران با درآمد همراه است‌، بازار فارکس نام دارد‌. در این بازار بیشتر از 250 نماد معاملاتی متنوع مانند جفت ارزها، رمز ارزها، شاخص‌های بورس، نمادهای بورسی شامل اپل، آمازون، تسلا، گوگل، بانک آمریکا، کالاها اساسی شامل قهوه، سویا، شکر و غیره، نمادهای نفتی و فلرات گرانبهایی همچون نقره، طلا، پلاتین و مس برای انجام معامله در اختیار تریدرها یا معامله‌گران قرار گرفته است. خوشبختانه همه مراحل ثبت نام فارکس برای همه کاربران تازه‌وارد این بازار رایگان است. علاقه‌مندان به ترید کردن قبل از ورود به فارکس ابتدا باید به دنبال یک بروکر یا کارگزاری معتبر و قابل اعتماد باشید. در این مقاله قصد داریم راجع به نحوه ثبت نام فارکس توضیح دهیم‌. این مقاله یک راهنمای سریع و کاربردی برای ورود به بازار مالی فارکس است‌. در صورتیکه مطمئن نیستید که بازار فارکس چیست می‌توانید به این مقاله ساده و جامع مراجعه نمایید.

بازار فارکس چیست و چگونه بعد از ثبت نام فارکس می‌توان در آن معامله کرد؟

بازار مالی فارکس یکی از بازارهای پرطرفدار است که در آن معامله‌گران به سادگی و با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های خاص با تبدیل ارزها به یکدیگر و تحلیل نوسان قیمت آن‌ها می‌توانند به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند. فارکس به بازار بورس شباهت زیادی دارد و دقیقا مانند بورس برای ورود به فارکس نیز باید به دنبال یک کارگزاری یا بروکر معتبر باشید و برای ثبت نام و افتتاح حساب معاملاتی در آن اقدام کنید. تعدادی از بروکرهای معتبر این بازار برای کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند‌.

قبل از ثبت نام فارکس باید تعدادی از مفاهیم بنیادی و اساسی این بازار آشنا شوید. بعضی از افراد باقی مانده درآمد خود را پس انداز کرده و با خرید طلا به نوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها از این پس می‌توانند به جای خرید طلا و نگهداری آن در خانه این فلز گران‌قیمت را به عنوان یکی از نمادهای معاملاتی در بازار مالی فارکس خریداری کرده و طبق قیمت جهانی به معامله آن بپردازند تا سود بالایی کسب کنند. این نوع سرمایه‌گذاری یک روش امن و مطمئن برای نگهداری سرمایه است و در هر ساعت از شبانه روز بدون وجود هیچ گونه محدودیتی می‌توان نسبت به خرید و فروش طلا یا هر نماد معاملاتی دیگر در این بازار اقدام کرد.

در بازار جهانی فارکس به خاطر گستردگی بازار میلیون‌ها نفر معامله‌گر یا تریدر از سراسر جهان در همه ساعات مشغول خرید و فروش هستند و معاملات این بازار در بروکرهای معتبر در عرض چند ثانیه بدون هیچ گونه محدودیت زمانی انجام می‌شود‌. در حالی که برای انجام معامله در بازار بورس باید مدت‌ها برای افزایش قیمت یک سهام و معامله کردن آن منتظر بمانید.

برای ثبت نام فارکس چه مدارکی لازم است؟

برای ورود به فارکس و انجام معامله در این بازار بعد از انتخاب بروکر مورد نظر از بین بروکرهای معتبر و قابل اعتمادی مانند آلپاری، آمارکتس، جاست فارکس، لایت فارکس، روبوفارکس، ویندزور، اوربکس و غیره باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام فارکس شامل یک ایمیل فعال با قابلیت دسترسی برای دریافت پیام‌های ارسال شده از طرف بروکر، یک شماره تلفن موبایل برای دریافت پیامک از طرف بروکر، تصاویر کارت‌های شناسایی و هویتی اعم از تصویر شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و شماره حساب بانکی را آماده کنید. در مراحل بعدی نیز چند فرم را طبق خواسته‌های بروکر پر کرده و با تایید حساب کاربری توسط بروکر وارد دنیای فارکس می‌شوید. فرآیند ثبت نام فارکس به زمان زیادی نیاز ندارد و در صورت پر کردن فرم‌ها به درستی و بارگذاری همه مدارک مورد نیاز بعد از چند دقیقه به اتمام می‌رسد.

لازم است به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که بازار فارکس یک مکان فیزیکی یا دفتر مشخصی ندارد و فقط مجموعه‌ای از چندین چارت است که با ارائه تغییرات ایجاد شده در قیمت نمادهای معاملاتی این بازار مجازی به معامله‌گران در انجام معاملات کمک می‌کند. به همین دلیل فارکس سایت اصلی یا مستقیمی هم ندارد و درست مانند بازار بورس نمودار قیمت‌ها را حتی در سایت بروکرهای معتبر دیگر هم می‌توان مشاهده کرد‌‌. همانطور که در مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم برای ثبت نام فارکس هیچ مبلغی از کاربران دریافت نمی‌شود و هزینه ثبت نام کاملا رایگان است. اما بعد از این کاربر در بروکر انتخابی و مورد نظر خود ثبت نام کرد باید بعد از انجام هر یک از معاملات خود مبلغ ناچیزی تحت عنوان کارمزد یا اسپرد به کارگزاری پرداخت کند. راهنمای جامع ثبت نام فارکس تمامی نکات مورد نیاز در این مسیر را به شما خواهد گفت.

آموزش مرحله اول ثبت نام فارکس

مراحل ثبت نام فارکس برای معامله‌گران ایرانی تفاوت زیادی با کشورهای دیگر ندارد فقط از این لحاظ متفاوت است که برخی از بروکرها به دلیل تحریم‌ها در ایران فعالیتی ندارند و سایت آن‌ها برای ایرانیان فیلتر شده است. اما تعداد زیادی از بروکرها نیز هستند که با پشتیبانی از زبان فارسی خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار می‌دهند‌.

در اولین مرحله از ثبت نام فارکس ابتدا باید وارد صفحه اصلی سایت کارگزاری مورد نظر خود شده و فرم مشخصات خود را با دقت و طبق پاسپورت با زبان انگلیسی پر کنید. در ادامه ایمیل معتبر خود را در قسمت آدرس ایمیل وارد کنید. اطلاعات مربوط به حساب کاربری، بازیابی کردن رمز عبور، تایید حساب و دریافت کد فعال‌سازی از طریق ایمیل انجام می‌شود‌. بعد از وارد کردن ایمیل نوبت به انتخاب کشور می‌رسد. کشور ایران به شکل پیشفرض برای کاربر از قبل انتخاب شده است. سپس شماره تلفن موبایل خود را وارد کرده و با کلیک روی کادر سبز زنگ وارد صفحه بعد شوید. در این صفحه‌ای ایمیلی را که از طرف بروکر برایتان ارسال شده قابل مشاهده است. در این بخش باید روی گزینه تایید ایمیل که به رنگ سبز است کلیک کنید و وارد مرحله بعدی ثبت نام فارکس شوید.

آموزش مرحله دوم ثبت نام فارکس

در مرحله دوم ثبت نام در بازار مالی فارکس نوبت به انتخاب حساب معاملاتی واقعی و سپس انتخاب پلتفرم معاملاتی می‌رسد. بعد از اینکه نماد معاملاتی خود را نیز انتخاب کردید، آخرین گزینه یعنی واحد شارژ کردن حساب را هم تکمیل کنید. بعد از اینکه فرم مورد نظر را به درستی پر کردید، تیکی را که در قسمت پایین صفحه قرار دارد را بزنید و در پایان با کلیک روی افتتاح حساب ایمیلی از طرف بروکر برایتان ارسال خواهد شد که حاوی اطلاعاتی شامل شماره حساب، نام کاربری و رمز عبور است. برای تکمیل فرآیند ثبت نام باید تصاویر مدارک شناسایی شامل صفحه اول پاسپورت، شناسنامه، پشت روی کارت ملی و گواهینامه، خود را آپلود کرده و سپس تاریخ تولد به میلادی، اطلاعات محل زندگی و کد پستی را نیز به انگلیسی وارد کنید.

با انجام این اقدامات مراحل ثبت نام در فارکس با موفقیت طی شده است و پیغامی به عنوان تایید شدن حساب معاملاتی از طریق بروکر برای شما ارسال می‌شود. بروکرهای معتبر فارکس در مدت زمان بسیار کوتاهی مدارک ارسالی کاربران را تایید کرده و حساب معاملاتی آن‌ها را فعال می‌کنند و با ارسال ایمیل آن‌ها را در جریان تایید مدارک قرار می‌دهند‌. تیم پشتیبانی بروکر نیز پس از اتمام مراحل ثبت نام با کاربر تماس می‌گیرند تا تمام نکات مربوط نحوه دانلود کردن پلتفرم‌های معاملاتی، بهترین گزینه برای واریز پول و غیره را به معامله‌گر تازه وارد فارکس توضیح دهند‌. معامله‌گر نیز هر سوال یا ابهامی را که دارد از تیم پشتیبانی می‌پرسد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای سریع و کاربردی از نحوه ثبت نام در بازار مالی فارکس را برای شما عزیزان ارائه دهیم. همانطور که دیدید مراحل ثبت نام فارکس به راحتی و در کمتر از پند دقیقه انجام می‌شود‌. راحتی و رایگان بودن مراحل ثبت نام یکی از مهم‌ترین مزایای ورود به این بازار است. امیدواریم با مطالعه این مقاله به اطلاعات مورد نیاز خود درباره فارکس و نحوه ثبت نام در آن دست پیدا کرده باشید. این مقاله، بخش کوتاهی از مقاله‌ی جامع راهنمای ثبت نام در فارکس بوده که در وبسایت بهترین هست منتشر شده است. برای مرور و خواندن اصل مقاله، برروی لینک قبلی کلیک نمایید. علاوه بر آن، میتوانید با ارزیابی جامع و جدید تمامی بروکرهای معتبر فعال در ایران نیز آشنا شوید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان