جدال در انزلی برای فرار از منطقه خطر

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۲۰:۱۵ چاپ کد خبر: 180809
نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور فردا با برگزاری سه دیدار مهم آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور فردا با برگزاری سه دیدار مهم آغاز می شود. 

دور برگشت بازی های فصل جاری لیگ برتر در حالی برگزار می شود که امتیازات کسب شده و جایگاه تیم ها در پایان نیم فصل اول نشانگر عزم جدی برای رسیدن به دستاوردهای متفاوت است.

جدال در انزلی برای فرار از منطقه خطر

همسایگان رده های ۱۲ و ۱۳ جدول رده بندی لیگ در پایان دور رفت برای شروع نیم فصل دوم مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. 

خودرو سازان با ۱۶ و ملوانان با ۱۵ امتیاز در حالی به مصاف همدیگر در بندر انزلی می روند که پیروزی در این دیدار می تواند نقشی تعیین کننده برای خروج از منطقه خطر و بلند پروازی در ادامه لیگ باشد. 

میلاد جهانی تنها خروجی قوهای سپید در زمستان فصل جاری بوده و همچنین هر ۲ باشگاه تا حالا موفق به جذب نفر جدید برای دور برگشت نشده اند. 

نساجی به دنبال جبران گذشته

مس رفسنجان پنجشنبه هفته جاری میزبان نساجی مازندران خواهد بود و مسی ها که در نیم فصل اول رکورد خیره کننده ۱۰ تساوی از ۱۵ بازی را ثبت کردند حالا با ۲۲ امتیاز دنبال بهبود جایگاه خودشان در لیگ برتر ایران هستند و در حالی دنبال پیروزی مقابل شاگردان حمید مطهری هستند که تنها ۹ گل زده و چهار گل خورده از دور رفت برای خود ثبت کرده است. 

تیم مازنی لیگ ایران نیز در نیم فصل اول شکست های سنگینی را مقابل استقلال و پرسپولیس داشته اما توانست جایگاه نهم را با ۲۰ امتیاز به دست آورد تا اولین تجریه سرمربیگری مطهری در لیگ برتر قابل قبول باشد. 

نساجی آخرین بازی خود در لیگ برتر را با قبول شکست پنج بر یک مقابل پرسپولیس در تهران پشت سر گذاشت تا شاید همین امر انگیزه های تیمی آن ها را برای جبران این پیروزی دو چندان کند. 

مس برای شروع دور برگشت مرتضی منصوری را به طور قطع از لیست خود خارج کرده است و هنوز توافق قطعی با بازیکنان مورد نظر محمد ربیعی نداشته و در سوی دیگر هم بازوبند کاپیتانی نساجی دیگر بر بازوی مسعود شجاعی بسته نخواهد شد. 

همچنین این باشگاه با وجود درخواست حمید مطهری مبنی بر جذب حداقل چهار بازیکن هنوز با هیچ کدام از آن ها به توافق قطعی نرسیده است.

تسویه حساب خارجی های لیگ برای شروع مجدد

بدون شک مهم ترین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر ساعت ۱۶:۳۰ بین تیم های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان خواهد بود. زردپوشان اصفهانی که با هدایت ژوزه مورایس ۲۷ امتیاز از ۴۵ امتیاز ممکن در نیم فصل اول را کسب کردند حالا دنبال بردن استقلال هستند تا بتوانند یک گام دیگر به پرسپولیس در صدر جدول نزدیک شوند. 

ریکاردو ساپینتو هم که روزهای پر تلاطمی را با استقلال تجربه کرده بود حالا چاره ای جز کسب امتیاز از دیدار حساس اصفهان برای حفظ صندلی خود ندارد. استقلال با هدایت مرد پرتغالی اش توانست همچون سپاهان ۲۷ امتیاز بگیرد اما تفاضل گل کمتر آن ها نسبت به زردپوشان باعث شد تا رتبه چهارم را برای خود کنند. 

شاید اگر سه امتیاز بازی حساس هفته به سود هر مربی ثبت شود دیگر کمترین دغدغه برای بستن چمدان و ترک کشور سراغشان بیاید اما هر اتفاقی غیر از این موضوع می تواند حاشیه ای جدید برای مربیان گران قیمت خارجی فوتبال باشگاهی کشور رقم بزند. 

ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر روزهای جمعه و شنبه خواهد بود که برنامه کامل این هفته به شرح زیر خواهد بود:

پنجشنببه ۲۹ دی

* مس رفسنجان – نساجی مازندران؛ ساعت ۱۵

* ملوان بندر انزلی – پیکان ؛ ساعت ۱۵

* سپاهان – استقلال ؛ ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۳۰ دی

* مس کرمان – نفت مسجد سلیمان ؛ ساعت ۱۵

* پرسپولیس – ذوب آهن ؛ ساعت ۱۶:۳۰

* صنعت نفت آبادان – فولاد ؛ ساعت ۱۷:۳۰

شنبه اول بهمن ۱۴۰۱

* تراکتور – گل گهر سیرجان ؛ ساعت ۱۵

* هوادار – آلومینیوم اراک ؛ ساعت ۱۵

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان