در حال بارگذاری... لطفا صبر کنید.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یوسف پیش ازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر ایجاد فرهنگ و پیاده سازی سیاست های نظام است، اظهار کرد: به این اصل مهم در جمهوری اسلامی در چندسال گذشته به طور جدی توجه جدی نشده ولی دولت سیزدهم در یک سال گذشته کارهای زیربنایی خوبی در این خصوص انجام شده است.
وی با اشاره به نقش موثر معلمین در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: معلمان نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان در جامعه دارند به این منظور دولت اجرای طرح رتبه بندی معلمان را با همکاری دولت در دستور کار قرار داده است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه به مسئله تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در سال ۹۴ ورودی معلمین به آموزش و پرورش سه هزار نفر و خروجی ۳۰ هزار نفر بوده و همین امر سبب شد تا از جاهای دیگر، معلم جذب آموزش و پرورش شوند ولی اگر به مسئله تربیت معلم به خوبی توجه می شد شاهد این اتفاق نبودیم.
نوری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با رئیس جمهور در حوزه تربیت معلم بیان کرد: مسئله تربیت معلم در دولت سیزدهم تقویت شده و در جلسه با رئیس جمهور ۲۳ مصوبه داشتیم که یکی از مصوبات جذب اساتید برجسته بوده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی افزود: در کشور ۴۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی وجود دارد کوه باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش از بازنگری کتب های درسی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بازنگری کتاب های درسی در کشور و به طور منطقی در حال انجام بوده و تا سال ۱۴۰۳ این مهم به درستی اجرایی خواهد شد.
به گفته نوری، گزینش در معلمین و دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بسیار با دقت شده به طوری که برای فارق التحصیلی در دانشگاه فرهنگیان باید در دانشگاه یک معدلی را کسب و برخی از مهارت ها را داشته باشند ولی با این حال سالانه ۲۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند.
وی با درخواست مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به تربیت معلم در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه باید به مسئله تربیت معلمین توسط دانش آموزان باید جدی گرفته شود.
پایان پیام/۸۴۰۰۸