نماینده ولی فقیه در استان گیلان با انتقاد از دخالت برخی از سیاسیون در انتصابات آموزش و پرورش گفت: هر کجا آموزش و پرورش ضرر کرده به دلیل ورود سیاسیون بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی پیش ازظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه های پر برکت در جهان اسلام است، اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماه های برتر خدا با فضلیت های بسیار زیاد است لذا همگان باید از ظرفیت این ماه برای به سعادت رسیدن در دنیا و آخرت بهره مند شوند.

وی با اشاره به نقش مسؤولان در جمهودی اسلامی در تحقق تمدن اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن سازی اسلامی قرار دارد و همه مسؤولان در کشور باید به تحقق این مسیر کمک کنند زیرا هدف از پیروزی جمهوری اسلامی همین امر است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان مدرسه و آموزش و پرورش را پایگاه انسان سازی و تربیت جوانانی انقلابی برای اداره جامعه و کشور دانست و بیان کرد: مدرسه زیر بنای فرهنگ، تمدن و ساختار انسان در جامعه است که اگر مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه جذب مدیران و دبیرانی در طراز حکومت اسلامی تصریح کرد: در جذب مدیران و دبیران نهایت دقت در آموزش و پرورش انجام شود لذا اگر گاهی در کشور ریزش داریم ناشی از ضعف در مدیران و مربیان است، لذا آموزش و پرورش باید افرادی را در تربیت دانش آموزان در نظر بگیرند که اهل دین باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از مدیریت فرهنگی کشور بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: انقلاب امروز بازخورد خود را به جامعه دارد نشان می دهد لذا باید به زیربنا در آموزش و پرورش توجه شود چراکه محل اصلی تربیت دختران و پسران بعد از خانواده آموزش و پرورش است. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان یکی از اهداف جمهوری اسلامی را تحقق جامعه تمدن اسلامی دانست و بیان کرد: در جمهوری اسلامی برای تمدن سازی اسلامی نیاز به نیروهائی داریم که به تمدن اسلامی اعتقاد داشته باشند و به همین منظور دشمن در تلاش است تا با استفاده از ابزار رسانه اصل دین را زیر سوال ببرد. 

فلاحتی با بیان اینکه آموزش و پرورش بر جامعه دانشگاهی مقدم است، گفت: دانشگاه ماحصل پرورش دانش آموزان در مدارس است لذا اگر در مدرسه جوانانی در طراز جمهوری اسلامی نداشته باشیم و تربیت نکنیم در دانشگاه با مشکل مواجه می شویم. 

وی جایگاه هر انسان را به علم، دین و شخصیت آن دانست و افزود: جامعه معلمین و آموزش و پرورش دارای جایگاه ویژه ای در پیشگاه پروردگار برخوردار هستند به این منظور باید به جامعه معلمان در مسائل مادی، اخلاقی، رتبه بندی معلمان، حفظ حرمت معلمان توجه ویژه شود. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با قدردانی از اقدام موثر مجلس در اجرای طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس در خصوص اجرای درست طرح رتبه بندی بسیار موثر بوده است زیرا انجام این مهم بسیار به ایجاد انگیزه دربست قشر معلمین می شود. 

به گفته فلاحتی، به منظور تحقق تمدن اسلامی باید اقداماتی از جمله، تقویت بنیان های معنوی، رابطه آموزش و پرورش با حوزه علمیه، تربیت دانش آموزانی به منظور تقویت حکومت دینی باید توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شود. 

وی با تاکید بر لزوم به تشکیل اتاق اندیشه ورز در آموزش و پرورش افزود: اتاق اندیشه ورز در آموزش و پرورش باید تشکیل و از این طریق نظارت در شهرها و مجموعه زیر نظر آموزش و پرورش بیشتر شود. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با انتقاد از دخالت برخی از سیاسیون در انتصابات آموزش و پرورش بیان کرد: هر کجا آموزش و پرورش ضرر کرده به دلیل ورود سیاسیون بوده زیرا آموزش و پرورش میدان تاخت و تاز افراد سیاسی نیست. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان