وزیر آموزش وپرورش امروز به گیلان سفر می کند و معلمان این استان برای تعیین تکلیف سرنوشت معلمان غیررسمی، وضعیت عمرانی مدارس گیلان و توجه ویژه به آموزش قبل از پرورش انتظار دارند تا صدای آنان شنیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سفر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به گیلان، فرصت مغتنمی است تا کمی از مطالبات فرهنگیان و آموزش و پرورشی بگویم که با وجود همه تلاش های رسانه ای و مدیریتی هنوز بر زمین مانده و با وجود فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف، برخی از تحقق مطالبات رسانه ای از جمله تعیین تکلیف بخش عظیمی از معلمان نهضتی حق التدریسی و غیره، برخی از گروه های غیررسمی از جمله معلمان غیرانتفاعی با وجود شنیدن وعده های فراوان هنوز به نتیجه نرسیده اند. 

آقای وزیر آموزش وپرورش! آیا خبردارید که در سیستم آموزش و پرورش گیلان هنوز معلمانی هستند که با وجود چشم انتظاری از وعده های برجای مانده از دولت وقت، با وجود کار برابر نه تنها از حقوق اولیه معلمی برخوردار نیستند بلکه با نازلترین دریافت و در سیستم دانش آموزسالاری و اولیاسالاری روزهای جوانی خود را صرف آموزش این جوانان کرده و حتی شأن معلمی آنان در گرو اراده دانش آموزان در سیستم سرمایه داری آموزشی است؟ 

از سرنوشت معلمان غیررسمی خبری دارید؟! 
آیا خبردارید که در گیلان نزدیک به هشت هزار معلم غیرانتفاعی در مدارس استان با حداقل دستمزد، کارگر روز مرد هم محسوب نشده و صرفا برای بقا در محیط آموزش به دلیل عشق یا حتی نیاز به همان اندک درآمد باید براساس سلیقه مدیر یا اولیا تدریس کرده و بعضا لباس و ظاهر خود را در مسیر رضایت مدیر یا اولیا انتخاب کرده حتی اگر بر خلاف قانون رسمی آموزش و پرورش باشد؟! 

آیا خبردارید که به همت مدیریت آموزشی برخی استان ها، معلمان غیرانتفاعی خرید خدمت شده اند اما همکاران غیر انتفاعی شما در گیلان هنوز اندر خم یک کوچه اند؟! از اختلاف نظرتان با مجلس ثمری به حال آنان نمی رسد جز گذر عمر جوانی و ندیدن حاصلی از فعالیت و وعده هایی که برای تعیین تکلیف در سالهای اخیر شنیده اند. 

اندراحوالات وضعیت عمرانی مدارس گیلان
آقای وزیر! اگر بخواهیم از وضعیت عمرانی مدارس استان برایتان بگوییم، ساختمان های میانسال و پیر مدارس ما به ویژه در حاشیه مراکز شهرها حال مساعدی ندارند و به دلیل کمبود فضای مدارس بسیاری از کلاس ها با چهل یا بالاتر از چهل دانش آموز اداره می شود و مدارس خوب دولتی و غیردولتی هم برای همه میسر نیست و عدالت آموزشی چنین تناقضی را نمی پذیرد. 

جاماندگان از تحصیل این بار برای استثنایی ها
اندراحوالات مدارس استثنایی استان هم بسیاری از دانش آموزان به دلیل مسافت دور وعدم توانایی پرداخت هزینه سرویس از ثبت نام جا می مانند و فعالیت بهزیستی هم جوابگوی همه این دانش آموزان نیست. از تلاش همکاران شما در این مدارس نمیتوان چشم پوشید و انتظار رسیدگی و احوالپرسی عملی از این قشر فرهیخته انتظار زیادی نیست اگر چه با دیدن ایثارشان در آموزش حالمان خوب می شود اما انگار سنگ های جلوی پایشان هست که می طلبد برطرف شود. 

اول پرورش بعدا آموزش! 
از قربانی شدن پرورش در مسیر آموزش برای رقابت در کنکور و از لزوم تغییرات محتوای برخی دروس که مورد نقد رهبر معظم انقلاب بود هم که بارها و بارها شنیده اید و گفتن چندباره آن تکرار مکررات است، چرا که اثراتش را هم همگان دیده ایم که به بهانه نخبه پروری چگونه جان (روح) پروری را در این سال ها کنار گذاشته و به جای تربیت متخصص متعهد در پی تربیت متخصص بودند بی آنکه بیندیشیند تخصص بی تعهد صرفا به کار لیبرال مآب ها می آید نه انقلابی ها که پایه آن جهاد علمی و جهاد میدانی است، البته همه میدانیم که سند۲۰۳۰ غیر رسمی که یادگار دولت قبل در آموزش و پرورش است چگونه متربیان را در گلوگاه پرورش و آموزش به تخصص بی تعهد گسل داد بی آنکه بداند پایه علمی و آموزشی ایران اول پرورش است بعدا آموزش. 

القصه! درد و دل زیاد است با شما اما رسم میزبانی می گوید بقیه اش بماند برای بعد بیش از این خاطرتان مکدر نکنیم اما استان گیلان چشم انتظار است تا تحول در آموزش و پرورش را احساس کند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان