نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه مدیران گیلان در استان گرفتار روزمرگی ها هستند یعنی نگاه کلان به موضوع ها محسوس نیست، گفت: اگر به موضوعات مختلف به صورت کلان دیده نشود در سالهای آینده روستاها ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزارشد با اشاره به اهمیت جایگاه و شأن معلمان اظهار کرد: شأن معلمان باید حفظ شود و به دلیل کمبود نیروی خدماتی، معلمان نباید مشغول به سر و سامان دادن به نظافت باشند و باید به صورت ویژه به معلمی خود بپردازند. 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی و آینده سازان کشور بر عهده معلمان است، گفت: فرهنگیان کمک کنند تا کمترین هنجارشکنی توسط دانش آموزان رقم بخورد چرا که معلمان افسران تربیت نیروی انسانی آینده کشور هستند. 

به مدارس حواشی شهر به طور ویژه نگاه کنید
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس نیز با اشاره به اینکه مدارس گیلان مشکلات اساسی دارند و قوانین تصویب شده اجرا نمی شود، اظهارکرد: صندوق ذخیره به کمک فرهنگیان نیامده و جزیره ای جدا از آموزش و پرورش است و بحث چندگانگی در مدارس از جمله مدارس سمپاد و شاهد منجر به این شده تا مدارس حاشیه شهر مورد توجه قرار نگیرد و در فقر مطلق قرار بگیرند. 

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر لزوم تغذیه و شیر مدارس که باید به صورت ویژه در مدارس حاشیه شهر توجه شود، گفت: دانشگاه فرهنگیان در استان گیلان مورد توجه قرار نگرفته و وضعیت مناسبی ندارد و طرح شهید سلیمانی طرح خوبی است اما نیاز به تامین اعتبار دارد و با اعتبار فعلی راه به جایی نمی برد. 

برخی مدارس دچار فرسوده هستند
رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز با بیان اینکه آن چیزی که می تواند فردای ما را تامین کند آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش یعنی سرمایه گذاری برای آینده، از طرفی برخی مدارس دچار فرسودگی است و نیازمند کمک ویژه می باشد. 

روزمرگی مشکل اساسی استانی 
پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه بهترین مدارس و محیط باطراوت در روستاهاست با این وجود مهاجرت به شهر فراوانی دارد، اظهار کرد: مدیران گیلان در استان گرفتار روزمرگی ها هستند یعنی نگاه کلان به موضوع ها محسوس نیست به عنوان مثال اگر به موضوعات مختلف به صورت کلان دیده نشود در سالهای آینده روستاها خالی از دانش آموز هستند. 

پرورش و آموزش ۲بال آینده سازان
سیدعلی آقازاده دیگر نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی و فکری استان گیلان اظهار کرد: آموزش و پرورش تربیت کننده نیروی انسانی آینده کشور هستند و باید هم به پرورش و هم آموزش به طور ویژه توجه شود. 

غلامرضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا نیز در این نشست با تاکید بر آموزش هویت ملی و مسؤولیت اجتماعی در بین دانش آموزان اظهار کرد: وجود مدارس کانکسی در برخی مناطق باید برطرف شود.

بهره مندی از ساختمان های بلااستفاده
به گفته حسن محمدیاری نماینده مردم ماسال رضوانشهر و تالش، ساختمان های بلااستفاده ای وجود دارد که با تبدیل به موقعیت آموزشی می توان از آن بهره آموزشی گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان