ملوان بندرانزلی با نتایجی که کسب کرده می تواند یکی از سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا کشورمان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد که نتایج آن، امتیازات ملوان را با صدر جدول کاهش داد.

ملوان بندر انزلی به لطف پیروزی ارزشمندی که برابر پیکان به دست آورد، با ۱۸ امتیاز تا رتبه یازدهم جدول بالا آمد و پیکان در رده سیزدهم قرار گرفت تا زنگ خطر برای خودروسازان به صدا دربیاید. تساوی تیم های مس رفسنجان و نساجی مازندران نیز این ۲ تیم را به ترتیب در رده های پنجم وهفتم جدول جای داد. 

ملوان بندرانزلی با ادامه این روند امید این را خواهد داشت تا در انتهای فصل بتواند سهمیه آسیایی را نیز کسب کند.

البته ملوان تا اینجای کار نتوانسته تا مجوز های مورد نظر سازمان لیگ را اگر می خواهد سال بعد در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی بگیرد کسب کند باید مسؤولان استان و شهرستان آستین همت بالا بزنند چون این ملوان شایسته حضور در آسیاست و باید برای حضور در آسیا مجوز های حرفه کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کند. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا آئین نامه جدیدی برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها مصوب و به فدراسیون های عضو ابلاغ کرده است. این آئین نامه به فدراسیون فوتبال کشورمان نیز ارسال شده با این حال شرط اجرایی شدن این آئین نامه جدید تصویب در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و بعد از آن این آئین نامه به کمیته صدور مجوز حرفه ای جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

در آئین نامه جدید ضوابط جدیدی تعیین شده از جمله اینکه تمامی باشگاه های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک باید حداقل مجوز ملی باشگاه داری را از فدراسیون ها کسب کنند و همچنین برای باشگاه های فوتبال بانوان و فوتسال نیز مجوز ملی و حرفه ای باشگاه داری باید صادر شود. 

تمامی باشگاه های حاضر در لیگ برتر و لیگ یک باید حداقل مجوز ملی بگیرند در گذشته فقط باشگاه هایی که می خواستند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند باید مجوز حرفه ای دریافت می کردند اما اکنون دریافت حداقل مجوز ملی برای تمامی باشگاه ها الزامی و اجباری شده است. 

باشگاهی که خواهان دریافت مجوز ملی یا حرفه ای است باید ۵ معیار مهم را در نظر داشته باشد، معیارهای حقوقی، مالی، اداری، زیرساختی و آکادمی که این معیارها به سه بخش A، B و C تقسیم می شوند. 

در بخش اول یا همان A باشگاه ها باید حتما این موارد را تامین کنند و اگر استانداردهای این بخش را نداشته باشند، قادر به دریافت مجوز ملی نخواهند بود. 

در بخش دوم یا همان B معیارهایی است که اگر باشگاهی آن ها را نداشته باشد مشمول جریمه و اخطار خواهد شد و باید اشکالاتش را برطرف کند. 

بخش سوم یا C بالاترین حد معیارهاست و تقریبا باشگاهی که این معیارها را داشته باشد در شرایط کامل قرار دارد. 
با توجه آئین نامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ می شود نظر و سلیقه افراد به هیچ عنوان در تعیین مسایل صدور مجوز حرفه ای یا ملی اعمال نمی شود. 

همچنین برتری در مهمترین دیدار هفته سبب شد سپاهان اصفهان با ۳۰ امتیاز، از گل گهر سیرجان و استقلال سبقت بگیرد و با کسب جایگاه دوم، فاصله خود با پرسپولیسِ صدرنشین را به دو امتیاز برساند. استقلال نیز با ۲۷ امتیاز همچنان در رده چهارم جدول روزگار می گذراند و پنج امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد. 

تیم گل گهر سیرجان هم با ۲۸ امتیاز، جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده است. 

نتایج دیدارهای امروز هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است: 
مس رفسنجان یک – نساجی مازندران یک
ملوان بندر انزلی یک – پیکان صفر
سپاهان اصفهان ۲ – استقلال یک
جدول لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان