رشت- نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکورهای سراسری اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار گیلانی در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی باهم به رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان دمیرچی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاان اظهار کرد: در دومین روز آزمون سراسری رقابت بیش از ۱۰ هزار داوطلب گیلانی در دو گروه آزمایشی امروز ۱۰ هزار و ۶۴۶ داطلب گیلانی به سوالات تخصصی در رشته های ریاضی و فنی و علوم انسانی پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۸ داوطلب گیلانی به سوالات تخصصی رشته ریاضی و فنی پاسخ دادند، افزود: هزار و ۵۲ نفر آن ها زن و هزار و ۹۵۶ نفر مرد بودند.

ارسلان دمیرچی به شرکت ۷ هزار و ۶۳۸ داوطلب گیلانی نیز در رشته علوم انسانی اشاره کرد و ادامه داد: ۴ هزار و ۷۰۷ داوطلب زن و ۲ هزار و ۹۳۱ داوطلب مرد با پاسخگویی به سوالات تخصصی علوم انسانی در این آزمون سراسری شرکت کردند.

وی از شروع آزمون سراسری هنر با شرکت ۸۹۳ داوطلب گیلانی از ساعت ۱۵ امروز خبر داد و اضافه کرد: ۶۲۰ خانم و ۲۷۳ آقا عصر امروز در رشته هنر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان با بیان اینکه مرحله دوم آزمون سراسری ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، گفت: در این بخش هم شرکت کنندگان به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد و نتایج نهایی آزمون سراسری بر اساس ۶۰ درصد نمره این ۲ مرحله آزمون و ۴۰ درصد سوابق تحصیلی داوطلب محاسبه خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان