آستارا- امام جمعه آستارا قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی توسط پارلمان اروپا را محکوم کرد و گفت: سپاه و محور مقاومت اروپاییان را از جنگ با تکفیری ها نجات دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های این هفته نماز جمعه آستارا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از مداحان و مدیحه سرایان کشور گفت: چنانکه ایشان بیان فرمودند؛ دشمن در دشمنی خود و برنامه ریزی جهت اهداف باطل و شوم خود بسیار تلاش کرده و از این منظر دشمنی قوی و هوشیار است.

امام جمعه آستارا با اشاره به برنامه ریزی دقیق دشمن در اغتشاشات و حوادث اخیر اظهار کرد: دشمن می دانست از منافقین، سلطنت طلبان چهره های خود باخته هنری و ورزشی و جوانان احساساتی کجا و چگونه استفاده کند و وقتی دشمنی داریم که این چنین هزینه و برنامه ریزی می کند و از انواع امکانات رسانه ای استفاده می کند وقتی مقابل چنین دشمنی شکست بخوریم یعنی ضعف خود را نشان داده و در صورت پیروزی مقابل آنها قدرت ما را نشان می دهیم.

وی با بیا اینکه دشمنان پس از چهار ماه بی نظمی و آشوب در کشور به جایی نرسید و علت ناکامی آنها محاسباتشان بر اساس مادیات بود افزود: دشمن از اعتقادات، ایمان، ارتباط با رهبری ایثارگری و شهادت طلبی ملت ما باخبر نیست و این امر سبب شکست مداوم آنها است.

حجت الاسلام باقری قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی توسط پارلمان اروپا را محکوم کرد و گفت: دشمن قدرت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد اما با این همه تلاش می کند تا شاید به چهره نظام خراشی بکشد، در همین راستا برای حفظ فشار و برگرداندن آبروی از دست رفته خودشان در جریان اغتشاشات اخیر فشار دیگری در عرصه بین المللی و روحیه دادن به عوامل داخلی خودشان توسط پارلمان اروپا به این کار اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام برای اولین بار و آخرین بار نیز نخواهد بود، اضافه کرد: این کار آنها نیز مانند سایر اقدام هایشان نتیجه نخواهد داد و مساله دوم این است که اقدام اخیر پارلمان اروپا وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی ندارد و تنها برای خراب کردن جو و ایجاد فشار است زیرا مصوبات پارلمان اروپا برای اجرایی شدن باید به تصویب شورای اروپا هم برسد.

امام جمعه آستارا با اشاره به خدمات ارزنده سپاه افزود: اگر اروپایی ها عاقل و واقع بین باشند بجای تحریم سپاه و جبهه مقاومت باید قدردانشان باشند چرا که اگر سپاه و محور مقاومت نبود امروز داعش در قلب اروپا عملیات تروریستی انجام می داد و باید با گروه های تکفیری در قلب اروپا مقابله می کردند.

حجت الاسلام باقری تاکید کرد: سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سال ها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی تلاش های شایسته تقدیری داشته اند و اگر این تلاش ها نبود امروز باید در قلب اروپا با قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجران کشورهای شرقی مقابله می کردند و از این رو باید از سپاه قدردانی کنند که این امنیت را در منطقه و جهان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مسائل اخیر در گمرک آستارا گفت: بی تدبیری و بی نظمی برخی دستگاه ها و تبعات آن باعث شد تا آستارا در چند هفته اخیر بخاطر ازدحام تریلی ها در پایانه مرزی به سوژه خبری و تیتر اول رسانه ها تبدیل شود که با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این راستا باید تلاش شود تا آستارا به جای این مسائل منفی به نیکی در رسانه ها یاد شود.

امام جمعه آستارا با انتقاد از برنامه ریزی سفر دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: برخی مقامات استانی و کشوری در هفته های گذشته آمدند و رفتند که در رأس آنها ایگور لویتین، بود که برخی مسئولان حتی در جریان این سفر قرار نگرفتند علاوه بر این نحوه ورود و خروج مقامات و ایجاد تأخیر در برگزاری یک مسابقه ورزشی جای سوال دارد.

حجت الاسلام باقری با تاکید بر تلاش همه مسئولین بیان کرد: در دولت انقلابی و با وجود شرایط سخت که دشمن همه تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور بکار می برد باید همه مسئولان تلاش مضاعف داشته باشند تا مشکلات اسکله و راه آهن آستارا برطرف شود تا این ترافیک را شاهد نباشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان