رشت- مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکورهای سراسری گفت: بیش از ۲۴ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری باهم رقابت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان دمیرچی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله نخست کنکور سراسری ۱۴۰۱ امروز با شرکت ۱۰ هزار و ۸۰۰ داوطلب امروز در گروه تجربی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه عصر امروز داوطلبان گروه زبان های خارجی نیز با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: فردا جمعه ۳۰ دی نیز داوطلبان رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و فنی در ۱۵ شهرستان گیلان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش با اشاره به شرکت ۲۴ هزار و ۴۰۰ داوطلب زن و مرد گیلانی در کنکور امسال، افزود: ۱۴ هزار و ۸۸۴ نفر معادل ۶۱ درصد از داوطلبان کنکور امسال در گیلان زن و بقیه را مردان تشکیل می دهند.
دمیرچی با بیان اینکه داوطلبان در مرحله نخست فقط به سوال های تخصصی گروه آزمایشی ثبت نامی خود پاسخ می دهند، ادامه داد: مرحله دوم کنکور هم روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در گیلان همانند دیگر استان های برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نتایج کنکور سراسری با احتساب ۶۰ درصد نمره آزمون کنکور و ۴۰ درصد سوابق تحصیلی متقاضی محاسبه و اعلام خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان