سرپرست شهرداری رشت با اشاره به ایجاد لاین تردد در پارک لاکان رشت گفت: در زمان مالکیت پنج ساله پارک جنگلی لاکان توسط شهرداری از این ظرفیت استفاده نشد و و ما در تلاشیم که شهر رشت، به صورت ۳۰ساله باهدف جذب ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرپرست شهرداری رشت ظهر امروز با حضور در هفتادمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به برنامه های شهرداری رشت بابت رفع مشکلات ترافیک شهر اظهار کرد: خرید ناوگان جدید اتوبوس باهدف افزایش خدمات حوزه حمل ونقل عمومی از جمله مواردی است که در راستای کاهش مشکلات ترافیکی در دستور کار شهرداری رشت قرار دارد.

یوسف یزدانی با بیان اینکه درباره پروژه ژ پنج نیز در بندهایی مابین شهرداری رشت و آب منطقه اختلاف نظراتی وجود دارد، افزود: یقیناً با اجرایی شدن پروژه کانال ژ پنج نیز بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی رشت برطرف می شود.

وی با تأکید به اینکه در داخل رشت مکانی برای ترغیب گردشگر به ماندگاری وجود ندارد تصریح کرد: پارک جنگلی لاکان حدود پنج سال در اختیار شهرداری رشت قرار داشت؛ اما متأسفانه از این ظرفیت استفاده نشد و در حال حاضر با احداث لاین تردد برای مردم و انعقاد قرارداد روشنایی پارک لاکان در تلاشیم تا این پارک را برای جذب گردشگر مهیا کنیم و به صورت سی ساله از آن استفاده کنیم .

سرپرست شهرداری رشت به احداث سرویس بهداشتی در رشت اشاره کرد و گفت: چندین مرحله درباره مناقصه احداث سرویس های بهداشتی با پیمانکار صحبت کردیم؛ اما به واسطه شرایط مکانی این پروژه، پیمانکار ترتیب نشد و در تلاشیم تا به زودی اقدامات لازم در این باره اجرایی شود.

یزدانی با اشاره به تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ نقشه راه شهرداری رشت است و مجموعه شهرداری رشت برای هر چه بهتر تدوین شدن بودجه سال آینده در تلاش است و بودجه پیشنهادی سه هزار و پانصد میلیارد تومان تدوین شد که در مقایسه با سال گذشته بالغ بر هفتاد درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی به دو بخش جاری و عمرانی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده ۴۳ درصد به هزینه های جاری و ۵۷ درصد نیز به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کرده است و بخشی از درآمدهای شهرداری رشت نیز از محل عوارض ساختمانی، فروش املاک، عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده و... در سال آینده تأمین می شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان