آستارا- فرماندار آستارا بر پیگیری مشکلات گمرک آستارا در سطح ملی تاکید کرد و گفت: راه حل مشکلات گمرک، تسریع در روند خروج کامیون ها است که باید به بهترین نحو پیگیری و انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور بعداز ظهر شنبه در بازدید از گمرک آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز فصل صادرات محصولات کشاورزی و حضور و ازدحام کامیون های تجاری و یخچالی در شهرستان آستارا، جلسات متعدد در چارچوب شورای ترافیک و جلسات مشورتی با نمایندگان شرکت ها، تجار و نمایندگان رانندگان ترافیک برگزار شده و امور به صورت شبانه روزی پیگیری می شود.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه مشکلات گمرک آستارا باید در سطح ملی حل شود، گفت: در حال حاضر وضعیت پل فلزی ۸۰ ساله آستارا مناسب نیست در صورتی که اعتبار اولیه تخصیص پیدا کرده و باید در نوسازی، استحکام و تعریض این پل تسریع شود.

وی افزود: در حوزه محوطه سازی گمرک باید اقدامات لازم انجام بگیرد و بحث نصب دستگاه ایکس ری نیز یکی از ملزومات راه اندازی این کار و تسریع در روند خروج کامیون ها است که باید به نحو احسن پیگیری شود و انجام بگیرد.

رضایی پور، الکترونیکی شدن سامانه نوبت دهی را الزامی دانست و افزود: پایانه موظف است این کار را انجام دهد همچنین باید در صدور مجوز پارک شهرستان با توجه به اینکه سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده، تسریع شود.

وی به ساخت پل جدید اتومبیل رو اشاره کرد و گفت: ساخت این پل یک سالی است که در دست انجام است و امیدواریم در دو تا سه ماه به اتمام برسد و لازم است این راه مواصلاتی و این پل به جاده اصلی متصل و مسیر اصلی به سرعت زیرسازی و برای انجام صادرات و واردات آماده شود.

فرماندار آستارا از احداث پایانه جدید راهداری خبر داد و گفت: احداث پایانه با حضور تمامی ادارات یکی از مواردی است که در حال حاضر مکان نمایی شده و باید اقدامات برای تملک و ساخت این پروژه بزرگ صورت بگیرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان