در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت بودجه پیشنهادی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۲ به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و توسط سرپرست شهرداری رشت به شورا تقدیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در هفتادمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به حضور در نشست مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان ها در شهر اهواز اظهار کرد: شصت و سومین جلسه این مجمع در شهر اهواز برگزار شد و شهر رشت نیز در این دوره از مجمع حضور داشت و در آن موضوعات مختلف در قالب کمیسیون های مختلف بررسی شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به برخی از سر فصل های مطرح شده در این دوره مجمع مشورتی در شهر اهواز بیان کرد: تبادل نظر و ارائه راهکار به منظور اعمال قانون هوای پاک، طرح الزام دولت به اجرای مصوبات وزارت نیرو جهت دریافت حق آبه تالاب ها، بهسازی و نوسازی محدوده های هدف بازآفرینی شهری، اصلاح قانون توسعه شهری و تقسیمات کشوری، درآمدهای پایدار شهرداری ها و دهیاری ها و ... از جمله مواردی بودند که در قالب کمیسیون های تخصصی در این مجمع مطرح و بررسی و در نهایت نیز بیانیه ای تدوین شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به طرح مشکلات پسماند شهر رشت در این مجمع اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه از سال ۹۲ احداث زباله سوز در رشت مطرح شد؛ اما هنوز بابت مباحث اعتباری به وضعیت مطلوب نرسیده است .
کارگرنیا با بیان اینکه در این مجمع به موضوع اراضی فاقد نسق نیز اشاره شد افزود: برخی از شهرها تقاضا داشتند که دستورالعمل اجرایی شده پیرامون املاک نسقی در رشت را نیز در اختیار آن ها قرار دهیم تا مشکلات زمین های نسقی در آن شهرها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در این مجمع پیشنهاد منتقل شدن دبیرخانه کمیسیون ماده پنج به شهرداری ها را نیز مطرح کردیم تصریح کرد: متأسفانه باتوجه به اینکه جلسات این دبیرخانه معمولاً با تأخیر برگزار می شود مشکلاتی نیز همواره رقم می خورد و در این راستا پیشنهاد کردیم تا دبیرخانه کمیسیون ماده پنج که در حال حاضر در ادارات راه و شهرسازی مستقر است به شهرداری ها منتقل شود تا در رسیدگی به پرونده های کمیسیون نیز تسریع شود.

هدررفت آب در مسیر خیابان جانبازان رشت

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری رشت در روزهای پایان سال در تلاش برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ هستند اظهار کرد: مشکلات آب و فاضلاب در رشت فراوان است و در حال حاضر در محدوده جانبازان آب فراوانی در حال هدررفتن است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه بسیاری از خیابان ها در رشت فاقد فاضلاب هستند افزود: تا زمانی که در یک مسیر فاضلاب اجرایی نشود، شهرداری رشت بر اساس قوانین نمی تواند نسبت به اجرای آسفالت اقدام کند و مردم فهیم رشت با مشکلات فراوانی پیرامون وضعیت فاضلاب مواجه هستند و از سه نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که بابت رفع این دغدغه ها در بودجه سال ۱۴۰۲ کشور  اعتبارات خوبی برای آب و فاضلاب گیلان و رشت در نظر بگیرند.

وی با تأکید به اینکه شهروندان رفع تمامی مشکلات را از شهرداری مطالبه می کنند بیان کرد: عملکرد دستگاه های خدمات رسان در حیطه اختیارات شورا نیست و عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری بر حجم مشکلات می افزاید.

عباس نژاد با بیان اینکه موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حمل ونقل شهرداری رشت را مصوب کردیم افزود: هنوز گزارشی از این بابت به شورا اعلام نشده است و انتظار دارم این موضوع تسریع پیدا کند .

وی با اشاره به اینکه درباره احداث پارکینگ از محل کمیسیون ماده صد نیز بارها تذکر دادم و حتی ردیفی در سال گذشته به این مهم اختصاص پیدا کرده بود گفت: قرار بود از این ردیف،  درباره احداث پارکینگ های عمومی در سطح رشت نیز اقداماتی انجام شود؛ اما متأسفانه تا کنون اقدام مشخصی مشاهده نشده است.

کاشت یک صد درخت سایه گستر در ورودی رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شوراهای پیشین پیرامون رفع مشکلاتی از جمله سیما و منظر شهری و غیره نیز صحبت های فراوانی انجام شد اظهار کرد: در هفدهم دی ماه سال جاری طی نامه ای خطاب به شهرداری رشت تقاضا کردیم که اقدامات انجام شده پیرامون رفع مشکلات ترافیک رشت را به شورا اعلام کنند، اما هنوز در این باره اقدامی انجام نشده است.

سید حسین رضویان با بیان اینکه قرار بود شهرداری شیوه نامه ساماندهی زمین های نسقی را به اطلاع مردم برساند افزود: اگر قرار است شورا قصه گو و کمیته امداد باشد بهتر است در این بحران گاز اروپا که دامان کشور ما را نیز گرفته است، دیگر جلسات شورا را تشکیل ندهیم تا بتوانیم حداقل در مصرف گاز نیز صرفه جویی کنیم.

وی با تأکید به اینکه دیگر وضعیت شهر رشت قابل تحمل نیست بیان کرد: قرار نیست شورای ششم هم مانند دیگر شوراهای پیشین فقط حرف بزند و در عمل اقدامی مشاهده نشود و مردم رشت از ما انتظار رفع مشکلات دارند.

رضویان با اشاره به اینکه تا ایام نوروز فرصت چندانی نداریم گفت: وضعیت ورودی رشت از سمت جاده تهران زیبنده نیست و پیشنهاد می کنم یک صد درخت سایه گستر را در ورودی شهر بکارند و متأسفانه حدود یک سال است که برای احداث سرویس بهداشتی هنوز به دنبال اجرای مناقصه هستند.

وی به اجرای پروژه گیل لند اشاره کرد و گفت: اگر قرار است رشت در مسیر توسعه قرار بگیرد باید همه دستگاه ها همکاری کنند.

بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت انبساطی است

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت انبساطی تدوین شده است اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت در بخش جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش مشاهده می شود.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه برای تحقق بودجه باید واقع بینانه عمل شود افزود: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ را واقع بینانه تر می بینم؛ ولی این بودجه باید عملیاتی منعقد شود و در بخش ارزش افزوده در حال حاضر نیز نسبت به دیگر شهرها بسیار عقب هستیم و باید ضعف های مربوط به این بخش را برطرف کنیم.

وی با تأکید به اینکه سازمان های شهرداری رشت باید در جذب درآمد تلاش کنند بیان کرد: در بخش ارزش افزوده در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ باید تجدیدنظر شود و در موضوع ایجاد درآمد پایدار نیز باید بهتر اقدام شود و اخیراً در سازمان عمران نیز شاهد اقدامات خوبی هستیم.

شفیعی با انتقاد از اینکه در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ در موضوع ساماندهی مشاغل شاهد غفلت هایی هستیم گفت: امیدواریم یک بار دیگر استاندار گیلان صدای شورای رشت را بشنود و با دریافت اجازه بلندمرتبه سازی بتوانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

شفیعی با انتقاد از وضعیت ورودی رشت از سمت جاده تهران بیان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه ها با ایجاد موانع و به تأخیرانداختن پروژه ها به دنبال دریافت عایدات تأخیر از این پروژه پا هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان