رشت- فرماندار رشت گفت: رفع کمبود سامانکده ها و ساماندهی متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی، از جمله مقدمات ضروری در کاهش آسیب ها و رفع آلودگی از چهره شهر رشت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان شهرستان رشت ایجاد هماهنگی های لازم در اقدامات دستگاه های مرتبط را پیش شرط موفقیت در برنامه های ساماندهی متکدیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی معرفی و عمده معضلات ناشی از حضور سازماندهی شده متکدیان حرفه ای و غیربومی دانست.

وی با اشاره به بروز مشکلات متعدد نظیر القای حس ناامنی های بهداشتی، امنیتی و اقتصادی و ارائه منظر نامناسب از شهر گردشگر پذیری مانند رشت در نتیجه حضور و پرسه آزادانه متکدیان گفت: رفع کمبودهای سامانکده ها و ساماندهی متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی، از جمله مقدمات ضروری در کاهش آسیب ها و رفع آلودگی دیداری از چهره شهر است.

فرماندار رشت با ذکر اقدامات خوب انجام شده در خصوص افزایش ظرفیت سامانکده و انتقال آن به خارج از بافت مسکونی فشرده شهری، ادامه داد: بخش بزرگی از متکدیان هر روزه سطح شهر، افراد حرفه ای و غیربومی هستند.

وی افزود: این افراد سازماندهی شده و با سوءاستفاده از مهربانی و دلسوزی همشهریان، بهره کشی از کودکان و توسل به شیوه های غیر اخلاقی ترحم برانگیز، در پی کسب درآمد آسان و قابل توجه بوده و در واقع به پدیده نازیبای تکدی گری به عنوان شغل نگاه می کنند.

امام پناهی با تأکید لزوم تفکیک متکدیان حرفه ای از آسیب دیدگان اجتماعی گفت: در میان نیازمندان واقعی حمایت، با سالمندان، معلولین جسمی، ناتوانان ذهنی و افراد دارای اختلالات روانی مواجه ایم که نیازمند همکاری دستگاه ها برای شناسایی، جمع آوری و تعیین تکلیف آنها هستند.

فرماندار رشت تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در هماهنگی با واحدهای تولیدی و صنعتی، نسبت به معرفی و بکارگیری افراد آسیب دیده واقعی و واجد شرایط اقدامات لازم صورت پذیرد.

امام پناهی با اشاره به اینکه جمع قابل توجهی از متکدیان سطح شهر دارای اعتیاد هستند، اظهار داشت: این افراد ابتدا به مراکز ۱۶ برای ترک اعتیاد و سالم سازی ارجاع و سپس به مراکز نگهداری معرفی خواهند شد.

وی بازگرداندن این افراد به کانون خانواده و پذیرش دوباره آنها در اجتماع را اولویت نخست متولیان امر ذکر کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان