سفارش دیگر مهمّ من به خواهرانم این است که حجاب اسلامی را رعایت نمایند چون حجاب شما خواهران یک مشت محکمی است بر دهان ابرقدرت ها، آمریکا و شوروی.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید محمدرضا یوسفی صفت راسته کناری در تاریخ دوم آبان ۱۳۴۴ در خانواده ای مومن و مذهبی در روستای راسته کنار چوبه از توابع شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی را در روستای راسته کنار چوبه سپری کرد و از آنجایی که پدرش کشاورز بود در کار کشاوری یار و یاور پدر و خانواده بود و با آغاز سال تحصیلی نیز در کنار درس، کمک حال خانواده بود.

 او به دلیل شرایط سخت آن زمان و کار کشاورزی خانواده تا مقطع چهارم ابتدایی درس خواند و در ادامه مشغول به کار کشاوری در کنار خانواده در روستای راسته کنار چوبه شد.

آقا محمدرضا قصه ما در روستا به خوشنامی و مهربانی زبانزد بود و همواره در هنگام مواجه با دوستان، آشنایان و بزرگت رها اخلاص و فروتنی خاصی داشت که بین اهالی مثال زدنی بود.

وی با رسیدن زمان خدمت مقدس سربازی، به صورت بسیجی و داوطلبانه جهت دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صومعه سرا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

شهید محمدرضا یوسفی صفت راسته کناری سرانجام پس از رشادت های فراوان در مناطق عملیاتی حق علیه باطل در تاریخ هشتم اسفند ماه سال ۱۳۶۵ پس از دو سال و نیم نبرد با دشمنان در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه استان خوزستان به فیض شهادت نائل آمد.

 پیکر پاک و مطهر شهید محمدرضا یوسفی صفت راسته کناری به مدت هشت سال در منطقه جا ماند و پس از تفحّص و تشییع باسکوه مردم شهرستان صومعه سرا در بقعه پاکدامن زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید محمدرضا یوسفی صفت راسته کناری:

اول سلام به پدر و مادر عزیزم که سالها خون دل خوردند و مرا بزرگ کردند، به پدر و مادرم بگوئید که اگر آرزویی درباره من داشته اید، اکنون که من نتوانستم وظیفه ای را در مقابل آن همه زحمت هایی که برایم کشیده اید، انجام دهم.

مادرجان من امروز حق را بر باطل ترجیح داده ام و به جبهه رفته ام تا وظیفه الهی ام را انجام دهم، مادر جان ناراحت نباش از اینکه از میان شما رفته ام، من امانتی بودم در دست شما، ولی امروز خداوند امانتی را که داده بود، گرفت.

 پدر و مادر عزیزم شما نور چشم ام بودید ولی امام قلب من است بدون چشم می توان زندگی کرد امّا پدون قلب نمی توان زندگی کرد، مادرجان! من برای رسیدن به آرزویم به جبهه می روم.

 پدر و مادر عزیزم! هدف من از جبهه رفتن همان هدف امام حسین(ع) است که ما راه امام حسین را دنبال می کنیم، سفارش من به برادرانم این است که اسلحه بر زمین افتاده ام را از زمین بردارند و برای ادامه دادن راهم به جبهه بروند.

 سفارش دیگر مهمّ من به خواهرانم این است که حجاب اسلامی را رعایت نمایند چون حجاب شما خواهران یک مشت محکمی است بر دهان ابرقدرت ها، آمریکا و شوروی... به قول امام این بسیجی ها هستند که اسلام را با خون خودشان یاری می نمایند.

امروز ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم و باید به جامعه اسلامی خدمت نمائیم. این بسیجی ها و پاسداران هستند که آبرو و حیثیت نظام اسلامی را حفظ کرده اند...»

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان